گروه بورس- شرکت فنرسازی خاور پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۹ را برای نخستین بار اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، فنرسازی خاور درآمد هر سهم سال مالی آینده را با سرمایه ۶۰میلیارد ریال، مبلغ ۴۱۴ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی سود هر سهم امسال «خفنر» معادل ۴۳۸ریال است. این شرکت در راستای اصلاح ساختار مالی، برنامه افزایش سرمایه ۶۷‌درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در برنامه سال ۸۹ در نظر دارد.

همچنین هیات مدیره «خفنر» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۳۳۱ریال به ازای هر سهم از سود عملکرد سال مالی آتی را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

فنرسازی خاور پیش‌بینی فروش سال مالی ۸۹ را مبلغ ۲۵۸میلیارد و ۸۶۰میلیون ریال اعلام کرده است. این در حالی است که این رقم در مقایسه با پیش‌بینی فروش سال جاری معادل ۵‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲‌درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۴‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۶‌درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت بخشی از دلایل تغییرات را ناشی از افزایش هزینه حقوق و دستمزد و فروش دارایی‌های ثابت شرکت اعلام کرده است.