گروه بورس- هدیه لطفی: شرکت بیمه‌دی روز گذشته را در لیست کم سابقه‌ترین روزهای معاملاتی خود ثبت کرد. در این روز تنها هزار سهم «ودی» در بازار فرابورس دادوستد شد و ارزش معاملات این نماد با 98 درصد کاهش نسبت به معاملات روز دوشنبه به رقم 100 هزار تومان رسید.

از سوی دیگر روز گذشته نماد معاملاتی مرجان‌کار پس از برگزاری اولین مجمع عمومی عادی سالانه خود و تقسیم ۱۰۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم، با قیمت تعادلی سه هزار و ۴۶۴ ریال بازگشایی شد، که این قیمت ناشی از کسر سود تقسیمی مزبور از نرخ هر سهم «کمرجان» قبل از برگزاری مجمع است. همچنین در این روز دو هزار سهم «کمرجان» به ارزش ۶ میلیون ریال در بازار معامله شد. شایان ذکر است روز گذشته سهام بیمه‌دی و مرجان‌کار شاهد رشد قیمت سهام خود بودند. در این روز هر سهم «ودی» و «کمرجان» به ترتیب ۸/۳ درصد و ۹/۴ درصد رشد را تجربه کردند و در مقابل، سهام کویرتایر با ۶۶/۴ درصد کاهش قیمت به کار خود پایان داد و به نرخ ۱۷۰ تومان رسید. اما نماد یادشده به رغم کاهش قیمت، بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد و به عنوان پر معامله‌ترین و با ارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد. در مجموع بازار فرابورس دیروز حدود ۷۵ هزار سهم معامله شد و ارزش کل معاملات معادل به رقم۱۲۹ میلیون ریال رسید که ۹۵ درصد از این رقم به معاملات «پکویر» تعلق داشت. یادآور می‌‌شود ارزش معاملات نماد یادشده در بازار دیروز معادل رقم ۱۲۲ میلیون ریال بود، که این رقم ناشی از معامله بیش از ۷۱ هزار سهم «پکویر» در میان سهامداران فرابورسی بود.
میهمانان نوروزی فرابورس
از فرابورس خبر می‌‌رسد شرکت‌های «فولاد صبانور»‌ و «روان‌ فن‌آور» که هفته گذشته در این بازار پذیرش شدند، تا پایان سال درج نام خواهند شد. مدیر پذیرش شرکت فرابورس با بیان اینکه این دو شرکت تا پایان سال در فرابورس درج خواهند شد به پیشنهاد ورود دو شرکت دیگر به فرابورس اشاره کرد و گفت: شرکت «زرین معدن آسیا» و «توسعه چشم‌انداز شمال» نیز گفت‌وگوهایی برای ورود به فرابورس انجام داده‌اند. به گفته مهدی علم‌الهدی شرکت زرین معدن آسیا برخی از اقدامات لازم برای پذیرش در فرابورس را انجام داده و باید برای ورود به فرابورس، صورت‌های مالی خود را ارائه دهد. علم‌الهدی در پایان پذیرش این دو شرکت را منوط به موافقت سازمان بورس اعلام کرد.