فارس- مدیرعامل شرکت بورس از عملیاتی شدن آیین‌نامه جدید و ۲۶ ماده‌ای بازار‌گردانی شرکت‌های بورسی و ارائه درخواست از سوی دو شرکت خبر داد.

حسن قالیباف اصل اظهار داشت: دستورالعمل قبلی بازار‌گردانی که پیش از این در ۲۲ ماده تهیه شده دارای موانعی بود که بعد از مطالعات و بررسی‌های همه جانبه، در این دستور‌العمل بازنگری و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل جدید که در ۲۶ ماده تهیه شده مورد بررسی سازمان قرار‌گرفت و در ۸ آذر ماه به تصویب این سازمان رسید و هم‌اکنون عملیاتی و قابل اجرا است.

قالیباف اصل خاطرنشان کرد: این دستورالعمل دارای تخفیفات و مزایایی برای شرکت‌های بورسی و بازار‌گردانان بوده و در آن اختیارات مناسبی برای بازار‌گردانان لحاظ شده است تا با اجرای آن هم بازارگردانان سودی داشته باشند و هم به نقدشوندگی سهام شرکت‌ها افزوده شود.

مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید بازارگردانی به اختیارات شرکت‌ها اضافه شده، ادامه داد: در این دستورالعمل شرکت‌ها می‌توانند حجم مبنا و دامنه نوسان سهام را برای مدتی حذف کنند تا از این طریق به نقدشوندگی سهام کمک شود.

قالیباف اصل در برابر این سوال که آیا تقاضاهایی هم برای استفاده از این دستورالعمل به شرکت بورس ارائه شده؟ پاسخ داد: بله. تاکنون دو شرکت خواهان به‌کارگیری از این ابزار شده‌اند که در دست بررسی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد.