گروه بورس- سرمایه‌گذاری بزرگ‌ترین پورت اپراتور کشور برای نوسازی تجهیزات بندر شهید رجایی تا پایان امسال به ۳۸۰‌میلیارد‌تومان می‌رسد و این در حالی است که برخی شرکت‌های فعال در این بندر در حال خرید تجهیزات دست دوم از بنادر امارات هستند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر، مهندس محمدعلی طباطبایی، مشاور عالی مدیرعامل تایدواتر در آستانه ۲۲ بهمن، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام خبر فوق، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری ۳۸۰میلیون‌دلاری به منظور فراهم شدن شرایط انعقاد قرارداد بلندمدت با سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خرید تجهیزات جدید و ایجاد زیرساخت‌های اصلی از جمله اهداف این سرمایه‌گذاری چند صد‌میلیارد‌تومانی در بندر شهید رجایی است.به گفته وی تجهیزات مدرن و جدید بندر شهید رجایی که با بالاترین استانداردهای روز جهان به شرکت‌های معتبر آسیایی و اروپایی سفارش داده شده یا در مرحله عقد قرارداد است، ظرفیت عملیاتی این بندر کانتینری را به ۵/۳‌میلیون TEU کانتینر می‌رساند.طباطبایی خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات فوق ظرف یک سال آینده وارد بندر شهید رجایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با عملیاتی شدن ظرفیت جدید بندر شهید رجایی این بندر می‌تواند در فهرست ۲۰ بندر اول کانتینری جهان قرار بگیرد، از برخی شرکت‌های فعال در این بندر که در حال خرید تجهیزات دست دوم از بنادر امارات هستند انتقاد کرد و گفت: این اقدامات موجب نزول سطح خدمات رسانی در بندر شهید رجایی می‌شود و خطوط کشتیرانی را از ورود به بندر شهید رجایی مایوس می‌کند.

وی اعلام کرد: به نظر می‌رسد این تجهیزات دست دوم که بعضا مستهلک شده‌اند، با کاهش فعالیت بنادر امارات و توسط تعدادی واسطه فرصت طلب در حال خرید است.

طباطبایی هشدار داد: سازمان بنادر و دریانوردی باید به منظور حفظ موقعیت بندر شهید رجایی مانع ورود این تجهیزات غیراستاندارد به بندر شهید رجایی شده و با عاملان آن به طور جدی برخورد کند.

مشاور عالی مدیرعامل تایدواتر ادامه داد: شرکت‌های معتبر فعال در بندر شهید رجایی باید از موقعیت فعلی در بازار خرید تجهیزات بندری استفاده کرده و نسبت به خرید تجهیزات مدرن از شرکت‌های معتبر اقدام کنند نه اینکه به خرید تجهیزات از کار افتاده بنادر امارات روی بیاوردند.