فارس- مدیر عملیات بازار شرکت بورس از عرضه بلوک ۴/۲‌درصدی نیروترانس در معاملات امروز و برنامه واگذاری عمده بانک تجارت، کابل باختر و فرآورده‌های نسوز ایران در روزهای آینده خبر داد. علی صحرایی اظهار داشت: در معاملات امروز ۴‌میلیون و ۹۴‌هزار و ۹۴۹ سهم نیرو ترانس معادل ۴/۲‌درصد از کل سهام در تابلوی فرعی بازار اول عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت پایه هر سهم این تعداد سهام ۳۶۰‌تومان تعیین شده و شرکت سرمایه‌گذاری پژوهش اقتصاد به وسیله کارگزاری مهر آفرین اقدام به این حراج می‌کند.

وی در برابر این سوال که در روزهای آینده سهام چه شرکت‌های دیگری به صورت عمده عرضه خواهند شد؟ پاسخ داد: سازمان خصوصی‌سازی نیز در تدارک واگذاری بلوک ۵‌درصدی بانک تجارت در ۱۰ اسفند ماه است. صحرایی خاطر نشان کرد: بعد از درج آگهی این عرضه، بیش از ۵۲۱‌میلیون و ۸۶۹‌هزار سهم این بانک به قیمت هر سهم‌هزار و ۴۵۸‌ریال (به اضافه ۲۰‌درصد) و به ارزش پایه حداقل ۷۸‌میلیارد‌تومان به صورت ۲۰‌درصد نقد و ۸۰‌درصد اقساط ۴ ساله عرضه می‌شود.

وی به برنامه واگذاری بلوکی دو شرکت کابل باختر و فرآورده‌های نسوز ایران در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: جزئیات این واگذاری‌ها از طریق درج آگهی در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بورس اعلام می‌شود.