گروه بورس- هدیه لطفی: نماد معاملاتی مرجان‌کار در پایان روز کاری گذشته به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شد. یادآور می‌شود مجمع «کمرجان» پس از ورود به بازار فرابورس برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۸ در روز شنبه ۱۷ بهمن ماه تشکیل می‌شود. همچنین نماد یاد شده در آخرین روز معاملاتی و حضور در بازار قبل از بسته شدن، شاهد افت قیمت سهام خود بود. در این روز هر سهم «کمرجان» ۳۴/۴‌درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴‌هزار و ۳۰۲ریال رسید. همچنین در مجموع ۲۱هزار و ۸۰۰سهم این شرکت، ارزشی معادل ۹۳میلیون ریال کسب کرد.همچنین بازار OTC در روز گذشته شاهد معامله بیش از ۱۱۸ هزار سهم در میان سهامداران بود و ارزش کل معاملات این بازار به رقم ۲۵۲میلیون ریال رسید که نماد معاملاتی کویرتایر حدود ۵۶‌درصد از این رقم را به معاملات خود اختصاص داد و به عنوان پرمعامله‌ترین و با ارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد.

یادآور می‌شود در معاملات دیروز ۸۲هزار و ۸۹۰سهم «پکویر» به ارزش ۱۴۱میلیون ریال دادوستد شد. همچنین نماد یاد شده به همراه نماد بیمه دی روز گذشته شاهد رشد قیمت سهام خود بودند. در این روز هر سهم «ودی» و «پکویر» به ترتیب ۵۴/۱‌درصد و ۷۷صدم درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. از سویی دیگر ارزش معاملات «ودی» در بازار دیروز به رقم ۱۸میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از معامله بیش از ۱۳هزار سهم این شرکت به قیمت یک‌هزار و ۳۱۸ریال بود. شایان ذکر است به دنبال پذیرش شرکت‌های مهندسی صنعتی روان فن‌آور و تهیه مواد اولیه فولاد صبانور در فرابورس، این دو شرکت می‌توانند تا یک ماه آینده در بازار OTC درج نام شده و معاملات آنها آغاز خواهد شد.

EPSا۴۵تومانی «روان فن‌آور»

همچنین در خصوص شرکت تازه پذیرش شده مهندسی صنعتی روان فن‌آور، این شرکت در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و فعالیت خود را در ابتدا با تولید روزانه ۲۰۰ قطعه شاتون پراید آغاز کرد و پس از مدتی تولید خود را به روزانه ۴‌هزار قطعه شاتون افزایش داد و تولید انواع شاتون پژو و نیسان را نیز به محصولات خود اضافه کرد.

همچنین این شرکت جزو شرکت‌های زیرگروه مهندسی نصیر ماشین (سهامی عام) بود و سرمایه آن بالغ بر ۱۰میلیارد ریال است.

شایان ذکر است مهندسی صنعتی روان فن‌آور روز یکشنبه گذشته از طریق شرکت فرابورس پذیرش شده و تا مدتی دیگر در این بازار درج نام خواهد شد.

مهندس حسن حسین‌پور، معاونت مالی گروه شرکت نصیر ماشین در گفت‌وگو با خبرنگار ما از حضور ۷۴‌درصدی «خنصیر» در سهام روان فن‌آور خبر داد و گفت: سهامدار عمده صنعتی روان فن‌آور، شرکت نصیر ماشین محسوب می‌شود که حدود ۷۴‌درصد از سهام آن را در اختیار دارد. وی در ادامه افزود: حدود ۲۰‌درصد دیگر از سهام روان فن‌آور در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار (سهامی خاص) بوده که این شرکت به طور غیرمستقیم زیر نظر شرکت مگاموتور است. همچنین فرهاد پزشکی، مدیرعامل شرکت نصیر ماشین، سهامدار ۶‌درصدی این شرکت به شمار می‌رود. حسین‌پور درباره تولیدات شرکت روان فن‌آور گفت: این شرکت در حال حاضر به تولید انواع شاتون پراید، پژو، نیسان و روآ مشغول بوده و در آینده‌ای نزدیک محصول جدید خود که OHVG نام دارد را به بازار عرضه خواهد کرد که این قطعه در واقع شاتون جدیدی است که به طور عمده در پژو ۲۰۶ کاربرد دارد. معاونت مالی گروه نصیر ماشین با اشاره به مشتریان عمده شرکت روان فن‌آور گفت: دو شرکت مگاموتور و ساپکو بزرگ‌ترین مشتریان شرکت هستند که انتظار می‌رود با ورود به بازار فرابورس این فروش گسترده‌تر شود.

همچنین وی در پایان پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۸۸ شرکت روان فن‌آور را مبلغ ۴۵۰ ریال اعلام کرد.