پس از آن که روابط عمومی مپنا روز یکشنبه با ارسال نمابری از خرید بلوک 20درصدی گروه مپنا توسط خود مپنا خبر داده بود، دیروز روابط عمومی گروه مزبور در نامه‌ای دیگر خبر منتشره را تکذیب کرد.

در نامه روابط عمومی مپنا آمده است: «بدین وسیله انتصاب کلیه مطالب منتشره در خبر فوق‌الذکر به گروه مپنا به طور اعم و این مدیریت به طور اخص تکذیب می‌شود. شایان توجه است روابط عمومی با دیگر واحدهای تابعه گروه مپنا پس از واگذاری بلوک 20درصدی سهام مپنا در بورس اوراق بهادار در روز شنبه مورخ 10/11/88 تاکنون، اساسا هیچ گونه اطلاعیه رسمی یا غیررسمی در قالب نمابر و یا غیر آن در این خصوص صادر ننموده و یا هیچ گونه خبری منتشر نکرده‌اند.»
توضیحات روزنامه
1 - روابط عمومی مپنا به دلیل ارسال نمابری با تیتر «مپنا، مپنا را خرید» که در سربرگ رسمی شرکت و با امضای مدیر روابط عمومی آن منتشر شده، اشاره‌ای نکرده است.
۲ - البته ارسال نمابر مپنا در روز یکشنبه که از خرید بلوک ۲۰‌درصدی مپنا توسط سرمایه‌گذاری کارکنان مپنا حکایت داشت و حاوی انتقادهایی از کارگزاری مفید به دلیل عدم اعلام نام خریدار بود، موجب تعجب ما نیز شد، اما از آن جهت که خبر مزبور در نامه رسمی ارسال شده بود، قابل انتشار بود. ۳ - اگر نامه مپنا جعلی بوده و در واقع از ناحیه شرکت منتشر نشده، شرکت مپنا باید عوامل انتشار این اطلاعیه را از طریق حقوقی پیگیری کند و از این پس در مدیریت نشر اخبار دقت لازم را داشته باشد.