گروه بورس- شرکت کشتیرانی پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را با ۹ ریال کاهش به طور خالص مبلغ ۹۷ ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت کشتیرانی پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه ۸۹ را با سرمایه ۸ هزار میلیارد ریال، به طور خالص مبلغ ۹۷ ریال اعلام کرده است. شرکت در اطلاعیه ارسالی قبلی این مبلغ را ۱۰۶ ریال در نظر گرفته بود که دلایل تعدیل را عنوان نکرده است. همچنین «حکشتی» در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان آذرماه توانسته ۲۷ ریال (معادل ۲۸ درصد) از این رقم را پوشش دهد.

از سوی دیگر کشتیرانی درآمد حاصل از حمل بار و خدمات را برای سال مالی ۸۸ مبلغ ۵ هزار و ۲۱ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در دوره ۶ ماهه نخست سال ۴ هزار و ۲۹۵ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال از این رقم، معادل ۸۶ درصد را پوشش داده است. همچنین سود عملیاتی شرکت در این دوره از پیش‌بینی سالانه سبقت گرفت و با تحقق ۲۷۵ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال به ۱۴۵ درصد رسید. شایان ذکر است «حکشتی» میزان سود عملیاتی سالانه خود را به طور خالص مبلغ ۱۸۹ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال پیش‌بینی کرده بود.

از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۸ «حکشتی» در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از حمل بار و خدمات ۶۴ درصد کاهش، بهای تمام شده خدمات ارائه شده ۵۹ درصد کاهش، سود عملیاتی ۸۸ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵۳ درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

همچنین کشتیرانی در اطلاعیه قبلی اعلام کرده بود در طول برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از معافیت ناشی از ارائه خدمات حمل صادراتی استفاده کرده و پیش‌بینی مالیات سال ۸۹-۸۸ طبق روال قبل و با در نظر گرفتن آخرین بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور به انضمام موارد مشمول معافیت سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه ایرانی انجام شده است.