گروه بورس- شرکت ملی صنایع مس ایران طی دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه از فروش محصولات خود بیش از ۱۴هزار و ۶/۱۶۱میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت «فملی» برای سال مالی جاری فروش خود را مبلغ ۲۱هزار و ۲۹۶میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است که در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل ۳۰‌درصد افزایش نشان می‌‌دهد. این شرکت در دوره گزارش شده توانست ۶۶درصد از کل این پیش‌بینی را پوشش دهد. در همین حال درآمد حاصل از فروش ملی مس در دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش دارد.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را با سرمایه ۵‌هزار و ۷۸۹میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال، مبلغ یک‌هزار و ۳۵۰ریال اعلام کرده است. در دوره ۹ ماهه گزارش شده «فملی» معادل ۶۹‌درصد از این پیش‌بینی (برابر ۹۳۲ریال) را پوشش داد. در دوره ۹ ماهه گذشته شرکت ملی صنایع مس با هزینه‌های مالی به میزان ۲۱۶میلیارد ریال مواجه بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵درصد افزایش نشان می‌‌دهد. همچنین «فملی» تعدیل ۳۰۵ریالی در خصوص پیش‌بینی درآمدهر سهم را در آخرین اطلاعیه خود تجربه کرده است. به طوری که در اطلاعیه قبلی پیش‌بینی درآمد هر سهم را مبلغ یک‌هزار و ۴۵ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل اخیر را افزایش نرخ‌های جهانی و برآورد نرخ ۱۰۰/۷دلار برای فروش محصولات اصلی در سه ماه پایانی سال اعلام کرده است.