گروه بورس- ایران ترانسفو اعلام کرده است که در صورت افزایش یا کاهش قیمت جهانی ورق الکتریکی- فولاد و مس، قیمت تمام شده این شرکت افزایش یا کاهش می‌یابد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، ایران ترانسفو درآمد هر سهم امسال را با 300میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و 440ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان آذر ماه 75درصد سود هر سهم را پوشش داده است.
بر این اساس سود محقق شده و درآمد حاصل از فروش ایران ترانسفو طی دوره ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۹ و ۱۶۰درصد افزایش نشان می‌دهد. بر این اساس طی دوره مزبور ایران ترانسفو به سود ۱۸۱۸ریالی برای هر سهم و فروش دوهزار و ۳۸۲میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریالی رسید.
پیش‌بینی عملکرد امسال ایران ترانسفو در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 23درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 8‌درصد افزایش، سود عملیاتی 117درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 31درصد افزایش دارد.
پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۸ به مبلغ ۱۳۸میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال (مبلغ ۴۶۱ریال به ازای هر سهم معادل ۱۹‌درصد از کل سود خالص) ناشی از سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر می‌باشد.
شرکت اعلام کرده است: «در راستای مساعدت به اجرای طرح توسعه در اغلب شرکت‌های تابعه و بالا بردن توان نقدینگی آنها، شرکت ایران ترانسفو در نظر دارد درصد کمتری در مقایسه با سال گذشته تقسیم سود کند.
بنابراین سود غیرعملیاتی شناسایی شده در پیش‌بینی بودجه سال ۸۸ به مراتب کمتر از سال ۸۷ بوده و سیاست تقسیم سود شرکت‌های زیرمجموعه تا پایان سال مالی ۸۸ تغییری نیافته و پابرجا خواهد ماند.»
پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌ها)ی متفرقه ایران ترانسفو در سال مالی 88 به مبلغ 120میلیارد و 436میلیون ریال (معادل 16‌درصد از کل سود خالص) عمدتا ناشی از فروش مواد اولیه است. همچنین هیات‌مدیره در نظر دارد 50‌درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی 88 پیشنهاد کند.