رشد چشمگیر معاملات «پکویر»‌

عکس: نگار متین‌نیا

گروه بورس- هدیه لطفی: ارزش کل معاملات بازار فرابورس در آخرین روز کاری هفته با ۲۸۰‌درصد رشد نسبت به معاملات روز سه‌شنبه مواجه شد و به رقم ۴۳۲میلیون ریال رسید که صعود نیمی از این رقم در اختیار ارزش معاملات کویرتایر قرار داشت.

شرکت کویرتایر روز گذشته رشد چشمگیر حجم و ارزش معاملات سهام خود را تجربه کرد و در مجموع ۱۳۳هزار و ۶۰۰سهم این شرکت ارزشی معادل ۲۱۵‌میلیون ریال را به خود اختصاص داد و به عنوان باارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد. از سوی دیگر بیمه دی روز گذشته ارزشی معادل ۱۹۳‌میلیون ریال را روانه بازار کرد که این رقم ناشی از معامله ۱۵۱‌هزار سهم در میان سهامداران فرابورسی بود که به این ترتیب نماد یاد شده عنوان پرمعامله‌ترین سهم دیروز را به خود اختصاص داد. همچنین روز گذشته دو شرکت بیمه دی و کویرتایر شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند. در این روز هر سهم «ودی» و «پکویر» به ترتیب ۸۵‌صدم درصد و ۱۸/۳‌درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

در مقابل سهام مرجان‌ شاهد رشد قیمت ۰۵/۲درصدی هر سهم خود بود. در این روز ۵ هزار و ۵۰۰ سهم «کمرجان» به قیمت ۴هزار و ۳۷۴‌ریال دادوستد شد و ارزش کل معاملات آن به رقم ۲۴‌میلیون ریال رسید.

افزایش ۴۳ریالی سود هر سهم «کمرجان»

از سوی دیگر روز گذشته شرکت مرجان‌کار گزارش حسابرسی شده ۱۲ ماهه خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

بر اساس این گزارش «کمرجان» پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۸ را با ۴۳‌ریال افزایش به طور خالص مبلغ هزار و۱۱۰ ریال اعلام کرده است.

این در حالی است که شرکت در اطلاعیه قبلی، پیش‌بینی یاد شده را مبلغ هزار و ۶۷ریال در نظر گرفته بود که در حال حاضر مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، «کمرجان» ۱۱۱تومان سود محقق کرده است.

شایان ذکر است شرکت دلیل این افزایش را عنوان نکرده است. همچنین مطابق گزارش مزبور، مرجان‌کار تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۰تومان از سود خالص امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.