فارس- مدیرعامل سرمایه‌گذاری سایپا در حالی اظهارات مدیران تامین اجتماعی مبنی بر بدهکار بودن این شرکت به سازمان خصوصی سازی را خلاف واقع اعلام کرد که به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی این شرکت نیز در پرداخت اقساط خرید بلوک ملی مس تاخیر دارد، اما مشمول استهمال شده است. مدیران زیرمجموعه سازمان تامین‌اجتماعی در حالی از اعلام‌نشدن نام چند بدهکار خریدار بلوکی سهام از جمله سرمایه‌گذاری سایپا توسط سازمان خصوصی سازی ابراز نارضایتی کرده‌اند که علی حسین‌پناه، مدیرعامل این شرکت وابسته به سایپا چنین اظهاراتی را خلاف واقع دانست، اما در عین حال اقساط معوق و مشمول شدن استمهال ۶ ماهه را تایید کرده است.

از سوی دیگر مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی به لزوم تسویه بدهی معوق چند مجموعه شامل صندوق فولاد، دو شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی (شستا و صبا تامین)، توسعه معادن و فلزات و مهر اقتصاد و همچنین چند شرکت دیگر در صورت حضور در عرضه‌های بعدی تاکید کرده است.

در این رابطه حسین پناه گفت: اظهارات مدیران زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی مبنی بر بدهکار بودن سرمایه‌گذاری سایپا خلاف واقع است، زیرا سازمان خصوصی سازی با هیچ شرکتی عقد اخوت نبسته و به ناحق کسی را در لیست سیاه نمی‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ارتباط خاصی با سازمان خصوصی‌سازی نداریم و حتما شاخص‌هایی برای اعلام لیست سیاه وجود داشته، ادامه داد: عملکرد ما در خصوص بدهی‌ها چنان بود که اسم سرمایه‌گذاری سایپا در لیست سیاه سازمان خصوصی‌سازی نیامده است زیرا نوع معاملات ما به گونه‌ای است که مشمول ممنوع‌المعامله نشده‌ایم. حسین پناه در برابر این سوال که آیا سرمایه گذاری سایپا بابت خرید بخشی از بلوک۲۰ درصدی ملی مس به سازمان خصوصی‌سازی بدهکار است یا خیر؟ پاسخ داد: برای خرید این بلوک از سازمان خصوصی‌سازی وام گرفته‌ایم، از طرف دیگر پرداخت یک بدهی ما استمهال شده است.

وی در واکنش به این پرسش که به هر حال آیا سرمایه‌گذاری سایپا به سازمان خصوصی‌سازی بدهکار است یا خیر؟ اظهار داشت: ما اقساط معوق داریم اما استمهال شده است.

مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی سازی در این باره گفت: در نامه ارسالی به شرکت بورس به مصوبه ۲۷ بهمن ماه شورای عالی بورس تاکید شده و آمده است اشخاص بدهکار به سازمان خصوصی‌سازی که تمام یا بخشی از اقساط خود را نپرداخته یا مجوز استمهال را ندارند باید قبل از حضور در عرضه‌های جدید بدهی‌های خود را تسویه کنند.