گروه بورس- شرکت سیمان ایلام پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی منتهی به پایان دی ماه ۸۹ را با سرمایه ۲۵۹میلیارد و ۹۰۰میلیون ریالی به طور خالص مبلغ ۶۷۲ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «سیلام» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰۹‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۶درصد افزایش نشان می‌‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را افزایش مقدار تولید و فروش و همچنین افزایش هزینه‌های مالی ناشی از راه‌اندازی خط ۲ طرح توسعه عنوان کرده است. شایان ذکر است سیمان ایلام در اطلاعیه قبلی پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۸۸ را مبلغ ۴۸۰ریال اعلام کرده بود که در حال حاضر این رقم را با ۱۰۱ریال افزایش، مبلغ ۵۸۱ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت دلایل تعدیل را کاهش مقدار تولید و فروش به دلیل عدم راه‌اندازی خط ۲، کاهش هزینه تامین مالی ناشی از تاخیر و عدم راه‌اندازی خط مزبور، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش هزینه‌های متفرقه ناشی از محاسبه جرایم انرژی‌ بر اساس اصلاح الگوی مصرف اعلام کرده است.

یادآور می‌شود شرکت در نظر دارد سرمایه خود را به میزان ۳۰‌درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد. یادآور می‌‌شود پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی ۸۹ «سیلام» در مقایسه با عملکرد پیش‌بینی تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۲درصد افزایش و سود ویژه تلفیقی (پس از کسر سهم اقلیت) ۱۵‌درصد افزایش نشان می‌‌دهد.