گروه بورس- ایران تایر عملکرد ۹ ماهه امسال را با پوشش ۷۳‌درصدی درآمد حاصل از فروش و تحقق ۵۴‌درصدی پیش‌بینی سود هر سهم به بازار اعلام کرده است. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، ایران تایر درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۶‌میلیارد و ۹۳۵‌میلیون‌ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۴۵‌ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان آذر ماه برای هر سهم ۲۴۰‌ریال سود کنار گذاشته است. همچنین در این دوره

ایران تایر به مبلغ ۶۹۷‌میلیارد و ۹۳۵‌میلیون‌ریال درآمد حاصل از فروش رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۱۴‌درصد افزایش برخوردار است. این در حالی است که در مهر ماه و آذر ماه پیش‌بینی سود هر سهم ایران تایر مبلغ ۴۱۱‌ریال پیش‌بینی شده که دلایل تعدیل عنوان نشده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال ایران تایر در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۹‌درصد افزایش فروش، ۱۰۰‌درصد افزایش سود عملیاتی و ۵۵۷‌درصد افزایش سود پس از کسر مالیات نشان می‌دهد. از سوی دیگر مبلغ ۱۶‌میلیارد و ۷۸‌میلیون‌ریال از پیش‌بینی سود امسال ایران تایر(مبلغ ۱۵۰‌ریال به ازای هر سهم و ۳۴‌درصد سود خالص) ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت لاستیک خوزستان است. هیات‌مدیره ایران تایر در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۴۴۵‌ریال از سود عملکرد امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.