گروه بورس- هدیه لطفی: ارزش معاملات بازار فرابورس در آخرین روز کاری هفته با ۶۴ درصد کاهش نسبت به معاملات روز سه‌شنبه به رقم ۱۳ میلیون تومان رسید.

روز گذشته حدود ۸۶ هزار سهم در بازار فرابورس دادوستد شد، که این رقم نیز نسبت به معاملات روز ماقبل کاهش۷۴ درصدی را تجربه کرد. همچنین در این بازار مطابق چند روز اخیر تنها سهام شرکت‌های بیمه‌دی، کویرتایر و مرجان‌کار معامله شد و اتفاق خاصی رخ نداد.

در بازار دیروز هر سهم «ودی» با ۱۱/۱ درصد رشد قیمت به نرخ یک هزار و ۳۶۸ ریال رسید و در مجموع ۷۵ هزار و ۵۰۰ سهم این شرکت به ارزش ۱۰۳ میلیون ریال دادوستد شد و بدین ترتیب نماد یادشده به عنوان پرمعامله‌ترین و با ارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد.

از سوی دیگر در این روز هر سهم «پکویر» ۲۸/۲ درصد رشد قیمت و در مقابل هر سهم «کمرجان» ۷ صدم درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. همچنین در این بازار ۵ هزار سهم «پکویر» به ارزش ۸ میلیون ریال معامله شد. یادآور می‌شود ارزش معاملات «کمرجان» در این بازار به رقم ۲۳ میلیون ریال رسید، که این رقم ناشی از معامله ۵ هزار و ۴۵۰ سهم این شرکت در میان سهامداران بود.

۴ شرکت جدید در آستانه ورود به فرابورس

از سوی دیگر مدیر پذیرش شرکت فرابورس با اشاره به درخواست چند شرکت برای پذیرش در فرابورس گفت: چهار شرکت تهیه مواد اولیه فولاد صبا نیل، زرین معدن آسیا، مهندسی صنعتی روان فناور و سرمایه‌گذاری توسعه چشم‌انداز شمال درخواست ورود به فرابورس را در یک ماه گذشته ارائه کرده‌اند که به تازگی تکمیل پرونده آنها تقریبا کامل شده است. وی در ادامه گفت: این چند شرکت تا چند روز آینده به هیات پذیرش رفته و پس از درج در فرابورس و تکمیل کارهای دیگر تا پایان سال در فرابورس عرضه می‌شوند.

به گفته علم‌الهدی سرمایه این چند شرکت از یک میلیارد تومان تا ۱۰ میلیارد تومان است.

وی در مورد مراحل پذیرش این چهار شرکت افزود: بعد از تایید سازمان بورس و تشکیل جلسه هیات‌پذیرش، شرکت‌ها در مرحله پذیرش قرار گرفته و بعد از آن باید در بورس عرضه شوند. به گفته علم‌الهدی اگر این شرکت‌ها سهم شناور آزاد نداشته باشند، از آنها تعهد گرفته می‌شود تا بین ۵ الی ۱۰ درصد از سهام را عرضه کنند.