ایسنا- معاون سازمان خصوصی‌سازی از انحلال ۱۶ شرکت راکد دولتی خبر داد.

«سید مهدی عقدایی» گفت: این ۱۶ شرکت راکد جزو شرکت‌هایی هستند که سهم دولت در آنها پایین‌تر از ۵۰‌درصد است و در صورت رای سهامداران در مجمع منحل می‌‌شوند.

وی در ادامه اسامی این شرکت‌ها را به شرح زیر اعلام کرد: شرکت صنایع بازیافت تبدیل شرق خاورمیانه، طلایی گستر زنجان، گسترش سنگ هامون بلوچ، توسعه سرمایه‌گذاری رشد ایرانیان، لوله گستر شفق پارس، پارس پیرکس شرق، صنایع مهندسی پارس، مهندسی و ساخت صنایع نفت ایران، تکنولوژی پیشرفته ایران، معدنی سازمه، پناسوز، صنایع پوست و چرم ایران، هامیان گستر آینده ساز، آرا ماشین آذین کار، پارس‌سازه بهناد و گسترش سنگ کرد.

عقدایی همچنین ادامه داد: هیات واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد تا در صورت تصمیم‌گیری در مجمع، این ۱۶ شرکت راکد را منحل کند، بنابراین تصمیم به انحلال شرکت‌های یاد شده ابتدا باید به تایید هیات‌مدیره آن‌ها رسیده باشد. معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد تعیین شرکت‌های ‌‌گروه یک و دو توضیح داد: در این مورد هفته‌ آینده کارگروهی در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده و در مورد برخی شرکت‌های‌‌گروه یک و دو و ترکیب جدید آن‌ها بررسی‌هایی صورت می‌گیرد. به گفته‌ وی با تشکیل این کارگروه وضعیت واگذاری سهام شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، چادرملو و گل‌گهر مشخص می‌شود.

عقدایی در مورد عرضه‌ مابقی سهام بیمه آسیا در بورس اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی در این مورد تعهد ۱۵‌درصد سهام شناور آزاد دارد که از روز شنبه تاکنون چهار‌میلیون سهم از بیمه آسیا عرضه شده و با توجه به کشش بازار مابقی آن نیز در روزهای آینده عرضه می‌شود. وی در خصوص زمان عرضه بیمه دانا در بورس توضیح داد: طبق مذاکراتی که با شرکت بورس صورت‌گرفته و نیز برگزاری مجمع این شرکت، مقرر شده است که واگذاری سومین شرکت بیمه دولتی طی ماه آینده در بورس صورت گیرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری‌های مهم این سازمان تا پایان سال گفت: عرضه سهام بیمه دانا مهم‌ترین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی تا پایان سال و از طریق بورس است و علاوه بر این ممکن است سهام فولاد آذربایجان نیز از طریق فرابورس عرضه شود. وی در مورد پرونده فولاد خوزستان نیز گفت:‌ در مورد این پرونده هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و در دادگاه تجدید نظر قرار دارد.