فارس- برای اولین‌بار درکشور به پایان‌نامه‌های برتر مقطع دکترای حسابداری جایزه‌ای توسط بخش خصوصی اهدا و مقرر شد سال آینده نیز پایا‌ن‌نامه‌‌های برتر کارشناسی ارشد این رشته معرفی شوند.

این ایده توسط غلامرضا اسلامی بیدگلی استاد دانشگاه تهران و از کارشناسان ارشد بازار مالی مطرح و به اجرا درآمد.

وی در این رابطه گفت: این مقوله درست است که ما بر دانشگاه‌ها حقی داریم، اما احساس کردم باید به دانشگاه ادای دین کنم، زیرا دانشگاه باعث شد افرادی مانند من از توانایی تخصص و تدریس برخوردار باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش انگیزه دانشجویان به ارائه پایان‌نامه‌های جامع و کاربردی و جدید، انگیزه دیگر برگزاری مراسم معرفی برترین پایان‌نامه‌های مقطع دکترای حسابداری این بود که امکان ارائه مقالات و پایان‌نامه‌های برتر داخلی در مجامع بین‌المللی فراهم شود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: براین اساس به دانشجویان ۵ پایان‌نامه برتر حسابداری (که در فاصله مهر ۸۶ تا شهریور ۸۸ منتشر شده‌اند) به همراه اساتید راهنما جوایزی اهدا شد.

اسلامی بیدگلی خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال بخش‌های مختلف از این ایده، مقرر شد سال آینده علاوه بر معرفی برترین‌های مقطع دکترا، پایان‌نامه‌های برتر کارشناسی ارشد رشته حسابداری سراسر کشور نیز معرفی شوند و جوایز ارزنده‌ای اهدا شود.