فرید هلالات- در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت صنعتی دریایی ایران، سیگنال افت قیمت از محدوده 304‌تومان تا 180‌تومان به سبب سیگنال Top Failure Swing در اسیلاتور شاخص قدرت نسبی و قرار داشتن در محدوده هیجانی از نسبت‌های فیبوناچی ارائه شد.

حال با تحقق سناریوی مزبور بر آن هستیم تا احتمالات پیش روی قیمت سهام شرکت را بررسی کنیم. اولین حمایت پیش روی فروشندگان سهام شرکت در محدوده 160‌تومان قرار دارد. این در حالی است که احتمال افت بیشتر قیمت تا محدوده 144‌تومان وجود دارد. در این محدوده قیمت به 8/61‌درصد تصحیح فیبوناچی برخورد خواهد کرد. همچنین وجود میانگین متحرک 200 روزه در محدوده 144‌تومان بر اهمیت محدوده حمایتی یاد شده می‌افزاید.
چنانچه قیمت بتواند زیر ۱۴۰‌تومان بسته شود، به طوری که عرضه‌های قدرتمندی در بازار سهام شرکت موجود باشد و تقاضای امیدوار‌کننده‌ای دیده نشود، احتمالا قیمت به سطوح میان ۸/۶۱‌درصد فیبوناچی و تصحیح ۱۰۰‌درصد افت خواهد کرد. در شرایط فعلی افت به محدوده زیر ۱۴۰‌تومان با احتمال ضعیفی همراه است و بنابراین در صورت اتفاق افتادن سناریوی مزبور در تحلیل‌های آتی به بررسی آن خواهیم پرداخت.
احتمالا برخورد قیمت به MA200 در محدوده 144‌تومان با افزایش تقاضا همراه خواهد بود و از این بابت احتمال رشد قیمت به محدوده مقاومتی 200‌تومان وجود دارد. این در حالی است که محدوده 180‌تومان به سبب قرار داشتن در 6/23‌درصد فیبوناچی می‌تواند با عرضه‌هایی همراه باشد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.