گروه بورس- هدیه لطفی: روز گذشته ۱۳میلیون سهم بیمه دی در بازار فرابورس دادوستد شد، که طی این جابه‌جایی ۱۷میلیارد و ۹۹۲میلیون‌‌ریال روانه بازار شد.

شایان ذکر است در این روز سرمایه‌گذاری تدبیر اقدام به فروش سهام مزبور در بازار OTC کرد و سرمایه‌گذاری سعدی کیش (از شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌‌گذاری شاهد) این سهام را خریداری و به پرتفوی خود افزود. یادآور می‌شود تعداد سهام یاد شده در بازار دیروز معادل ۳/۴درصد از کل سهام بیمه دی بوده است. از سوی دیگر ارزش کل معاملات بازار فرابورس در روز گذشته با کسر معاملات «ودی» به رقم ۶۸۵‌میلیون‌ریال رسید که این رقم نسبت به معاملات روز یکشنبه ۲۴۵درصد رشد را تجربه کرد. همچنین در بازار دیروز سه شرکت مرجان‌کار، کویرتایر و بیمه دی شاهد معامله سهام خود بودند و گواهی‌های سپرده بانک کشاورزی و بانک اقتصاد نوین معامله‌ای در این بازار نداشتند.

از سوی دیگر سهام مرجان‌کار روز گذشته ۸۳صدم‌درصد رشد قیمت و کویرتایر ۳۳صدم کاهش قیمت را تجربه کردند. این در حالی است که سهام «ودی» تغییر قیمتی نسبت به معاملات روز ماقبل نداشت و در همان نرخ یک‌هزار و ۳۸۴‌ریال معامله شد.

ارزش معاملات «پکویر» در بازار فرابورس دیروز به رقم ۴۰میلیون‌ریال رسید که این رقم ناشی از معامله بیش از ۲۲هزار سهم این شرکت در میان سهامداران بود.

همچنین روز گذشته تعداد ۵هزار سهم «کمرجان» به ارزش ۲۱میلیون‌ریال در میان سهامداران دادوستد شد.

استقبال از بورسی شدن «دی»

از سوی دیگر پس از اعلام معاون عرضه و ناشران بورس اوراق بهادار مبنی بر اینکه شرکت بیمه دی در خواست ورود به بورس را ارائه کرده، مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: از خروج شرکت‌ها از فرابورس و ورود آنها به بورس حمایت می‌کنیم.

مصطفی امید قائمی در گفت‌وگو با سنا ادامه داد: سازمان بورس اوراق بهادار برنامه‌ای ارائه کرد که به موجب آن شرکت‌ها با سرمایه کمتر از ۲۵‌میلیارد‌تومان در شرکت بورس پذیرفته نمی‌شوند. بنابراین چنین شرکت‌هایی می‌توانند در فرابورس‌ پذیرش ‌شوند.

وی با اشاره به سرمایه شرکت بیمه ‌دی ادامه داد: سرمایه شرکت بیمه‌ دی هنگام‌ پذیرش به فرابورس ۳۰‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون‌تومان بود که در حال حاضر نیز این رقم تغییری نکرده است، بنابراین شرکت، شرایط ورود به بورس را دارد.

به گفته امید قائمی، شرکت بیمه‌دی با توجه به ثبت شدن کد سهامداران و ارائه گزارش‌های مالی و شرایط مالی، شرایط ‌پذیرش در بورس را دارد، بنابراین هر وقت هیات‌پذیرش بورس این شرکت را بپذیرد، بیمه دی از فرابورس خارج می‌شود.