فرید هلالات- در محدوده بالایی بازار سهام شرکت مپنا، الگویی شبیه به سر و شانه سقف در نمودار سهام شرکت دیده شد که سیگنال افت قیمت نیز به سبب آن در تحلیل‌های اخیر به چاپ رسید.

در نهایت قیمت تا محدوده ۲۰۴‌تومان افت کرد و دوباره با افزایش سطح تقاضا رو به رو شد، اما در مجموع هدف کلاسیک الگوی سر و شانه مذکور تحقق نیافته است. این در حالی است که می توان رشد اخیر قیمت را حرکت برگشتی به خط‌گردن الگوی مزبور در نظر‌گرفت که در این صورت باید با احتیاط بیشتری نسبت به ادامه رشد قیمت نگریست. سیگنال اشباع بازار فروشندگی در محدوده ۲۰۴‌تومان، ‌گرچه به رشد قیمت منجر شده اما عرضه نگران‌کننده دیروز و برخورد قیمت به خط‌گردن الگوی سر و شانه نشانه چندان خوبی نیست. در محدوده
240 - 235‌تومان تراکم بالایی از مقاومت‌ها مشاهده می‌‌شود. همان طور که می‌دانیم مقاومت جایی است که احتمال افزایش عرضه وجود دارد. در این محدوده تلاقی خط میانه چنگال اندروز و خط میانه بادبزن فیبوناچی در محدوده 8/61‌درصد تصحیح فیبوناچی حائز اهمیت است. معکوس شدن هیجان خرید در معاملات آتی می‌تواند به افت دوباره به محدوده 200‌تومان و حتی سطوح زیر 200‌تومان منجر شود. از سوی دیگر محدوده‌های 246 و 256‌تومان مقاومت‌های بالاتر محسوب می‌‌شوند که شکسته شدن 256‌تومان رو به بالا خبر خوبی برای خریداران سهام شرکت محسوب می‌‌شود.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.