گروه بورس- معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه این سازمان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به این جزیره خبر داد.

طهماسب پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه قبل از این در کیش تنها هتل شایان، گلدیس، مجموعه دیدنی‌ها و چند مجتمع اقامتی کوچک وجود داشت، گفت: استراتژی‌های سازمان منطقه آزاد مبنی بر ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سبب شده که شمار مراکز اقامتی کیش به ۴۶ هتل رسیده و این جزیره ظرفیت ۱۱هزار تخت را برای گردشگران فراهم کند که البته ۱۷ هتل جدید در دست ساخت است که همین موضوع سبب شده که شمار گردشگران ورودی به جزیره از ۵۳۰ هزار نفر در ۸ ماه سال گذشته به ۶۵۰هزار نفر در ۸ماه سال جاری برسد. وی با اشاره به همایش بین‌‌المللی هتلداری در هزاره سوم گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با هدف جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در جزیره و حتی سراسر کشور با همکاری

بخش خصوصی اقدام به برگزاری همایش هتلداری در هزاره سوم کرده که این همایش اول و دوم اسفند ماه در این جزیره برگزار خواهد شد. از سویی دیگر عندلیب، رییس ستاد برگزاری این همایش با اشاره به افزایش تعداد گردشگران از سال ۱۹۵۰ گفت: گردشگر به فردی گفته می‌‌شود که بیش از ۲۴ساعت از محل اقامت دائمی خود به قصدی غیر از کار خارج شود. وی افزود: در سایت جهانی جهانگردان در سال ۲۰۰۸ میلادی تعداد گردشگران ۹۲۲میلیون نفر اعلام شده که نسبت به سال ۲۰۰۷، ۲درصد رشد داشته است و درآمد ناشی از گردشگری نیز ۹۴۴میلیارد دلار بود و در واقع ۳۰درصد صادرات جهانی خدمات را به خود اختصاص داده است. به گفته وی، برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده که جهان ۶/۱میلیارد نفر گردشگر داشته باشد و درآمد گردشگری هم به ۲هزارمیلیارد دلار معادل ۲تریلیون دلار برسد. وی هتل و مراکز اقامتی را از جمله عناصر ۵گانه افزایش تعداد گردشگران عنوان کرد و گفت: در همایش هتلداری در هزاره سوم سعی خواهد شد با توجه به تجربه‌های موفق رخ داده در جهان و حضور اساتید خارجی و داخلی صنعت هتلداری کشور از تحولات جهانی این صنعت با خبر شده و با تکیه بر تجارب جدید خدمات هر چه بهتری به مسافران بدهد.