گروه بورس- همایش «نقش معاهدات بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های ایرانی در خارج از کشور» از سوی مرکز منطقه‌ای داوری تهران برگزار می‌‌شود.

مدیر این مرکز در خصوص برگزاری اهداف این همایش گفت: افزایش تعداد معاهدات دوجانبه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری منعقده میان دولت و دیگر کشورها سبب شده تا مرکز منطقه‌ای داوری تهران همایشی را در تاریخ ۲۳ دی ماه امسال تحت عنوان «نقش معاهدات بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های ایرانی در خارج از کشور» برگزار کند.

وی ادامه داد: این اولین همایش تخصصی در خصوص حقوق سرمایه‌گذاران ایران در خارج از کشور است. وی افزود: مخاطبان این همایش سرمایه‌گذاران ایرانی در خارج از کشور، مشاوران حقوقی، وکلا و سایر حقوقدانان علاقه‌مند به حوزه سرمایه‌گذاری بین‌المللی هستند. همچنین این همایش یک روزه بوده و سخنرانان، حمایت‌هایی را که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌‌توانند به موجب معاهدات مزبور از آنها بهره‌مند شوند، تشریح خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و شعبه ایرانی انجمن حقوق بین‌الملل (ILA) برگزار خواهد شد. «شکور» گفت: علاقه‌مندان می‌‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه داده‌ای مرکز منطقه‌ای داوری تهران به نشانی www.trac.ir مراجعه کنند.

مرکز منطقه‌ای داوری تهران سازمانی است بین‌المللی که به موجب موافقتنامه فی‌مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان مشورتی آسیایی- آفریقایی متشکل از ۴۸ عضو از میان کشورهای آفریقایی- آسیایی تاسیس شده است. موافقتنامه مزبور به تصویب مراجع قانون‌گذار جمهوری اسلامی ایران رسیده و در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۲ جهت اجرا ابلاغ شده است. زمینه اصلی فعالیت مرکز، کمک به حل و فصل دعاوی بین‌المللی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی از طریق داوری و روش‌های غیرقضایی است.