فرید هلالات
در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت سیگنال افت قیمت در محدوده ۲۲۰‌تومان ارائه شد. این در حالی است که تاکنون سیگنال مناسبی مبنی بر صعود قدرتمند قیمت دریافت نشده است.

در نمودار قیمت سهام شرکت الگویی شبیه به مثلث نزولی تشکیل شده که ذاتا یک الگوی نزولی است. در خصوص نمودار سهام شرکت مخابرات ایران الگوی مزبور پس از یک موج صعودی ماهیتی برگشتی و پایین رونده خواهد داشت. در طی معاملات اخیر، قیمت سهام شرکت در محدوده ۱۰۰‌درصد بسط فیبوناچی (۱۶۱‌تومان) حمایت شده است. بر اساس قاعده حرکت اندازه‌گیری شده، هر موج یک نسبت فیبوناچی از موج موافق قبل از خود است. در این محدوده هدف کانال در مثلث نزولی در محدوده ۱۶۱‌تومان محقق شده است؛ اما هدف اصلی (هدفی که بر مبنای اندازه گیری قاعده به‌دست می‌آید) در محدوده ۱۳۷‌تومان به قوت خود باقی است.
محدوده 173‌تومان مقاومتی جدی در برابر قیمت سهام شرکت محسوب می‌‌شود؛ چرا که تحقق آن حرکت برگشتی به مثلث محسوب می‌شود. از سوی دیگر وجود میانگین متحرک 200 روزه و میانگین متحرک 20 روزه ممکن است مانع از عبور قیمت از 170‌تومان شود. در نهایت شکسته شدن 159‌تومان می‌تواند به افت بیشتر تا 137‌تومان منجر شود. محدوده 137‌تومان در تصحیح 200‌درصد و 150‌درصد بسط فیبوناچی قرار دارد و این مهم بر اهمیت هدف کلاسیک 137‌تومان می‌افزاید.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.