گروه بورس- هدیه لطفی: موج منفی حاکم بر بازار فرابورس روز گذشته نه تنها کاهش نیافت، بلکه شدت بیشتری نیز گرفت. بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را با معامله سهام سه شرکت مرجان‌کار، بیمه دی و کویرتایر آغاز کرد. گر چه این شرکت‌ها همگی با رشد قیمت به کار خود پایان دادند، اما حجم و ارزش آنها بسیار ناچیز بود. به طوری که ارزش کل معاملات بازار حتی به سه‌میلیون تومان‌ نیز نرسید. روز گذشته تعداد ۱۲هزار سهم بیمه دی به ارزش ۱۶میلیون ریال در بازار دادوستد شد و هر سهم این شرکت با ۰۳/۴درصد رشد به قیمت یک‌هزار و ۳۹۵ریال رسید.

همچنین سهام مرجان‌کار و کویرتایر هر کدام به ترتیب ۹۳صدم درصد و ۴۵صدم درصد رشد قیمت را تجربه کردند و در پایان به نرخ ۴۳۴تومان و هزار و ۷۹۸ریال رسیدند.

از سوی دیگر روز گذشته ارزش معاملات «پکویر» به معادل ۸میلیون ریال اعلام شد که این رقم ناشی از معامله ۵هزار سهم در میان سهامداران بود.

همچنین در این بازار تعداد هزار سهم «کمرجان» به ارزش ۴میلیون‌ریال دادوستد شد. شایان ذکر است در مجموع بازار دیروز ۱۸هزار سهم در میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل معاملات معادل رقم ۲۸میلیون ریال اعلام شد.

اعلام پیش‌بینی سود جدید «پکویر»

از سوی دیگر شرکت کویرتایر پس از یک ماه و نیم تاخیر، سرانجام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۹ را اعلام کرد. بر این اساس کویرتایر پیش‌بینی سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۹ با سرمایه ۲۰۰میلیاردریال، به طور خالص مبلغ ۵۲۰ریال در نظر گرفته است.

این در حالی است که شرکت سود سال مالی قبل را مبلغ ۶۳۴ریال پیش‌بینی کرده بود. همچنین پیش‌بینی سال مالی ۸۹ «پکویر» نسبت به پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۷درصد کاهش و سود خالص ۱۸درصد کاهش نشان می‌‌دهد. شایان ذکر است هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۹۰درصد از سود سال مالی ۸۹ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین کویرتایر تصمیم دارد جهت اجرای طرح توسعه کلان شرکت از محل اعتبارات (صندوق ذخیره ارزی) و آورده سهامداران و مطالبات آن، سرمایه شرکت را به میزان ۱۰۰‌درصد افزایش دهد.

یادآور می‌‌شود این گزارش نیز همانند اعلام پیش‌بینی سود شرکت مرجان‌کار، تنها بر روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت و اثری از آن در سایت رسمی فرابورس وجود نداشت.