گروه بورس- قیمت‌گذاری و تصویب شرایط عرضه چندین شرکت دولتی از جمله ایران خودرو، سایپا و بانک تجارت برای واگذاری از طریق بورس در جلسه شنبه آینده هیات واگذاری بررسی می‌‌شود.

بر اساس این گزارش، هیات واگذاری قرار است در دوازده دیماه سال جاری برای تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۵درصد سهام بانک تجارت به صورت بلوکی از طریق بورس و نیز ۴۸درصد سهام شرکت روی مهدی‌آباد، ۱۰درصد سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، ۴۹درصد سهام شرکت فولاد زاگرس، ۱۰۰درصد سهام شرکت مس مزرعه و ۴۵درصد سهام شرکت پایانه احداث جهت واگذاری از طریق مزایده تشکیل جلسه دهد.

در این جلسه همچنین قیمت پایه و شرایط واگذاری ۵۸/۱درصد سهام شرکت گل‌گهر، ۵/۱درصد سهام شرکت چادرملو، ۳۸درصد سهام شرکت ایران خودرو، ۸۹/۳۷درصد سهام شرکت سایپا و ۷۷/۳۷درصد سهام سرمایه‌گذاری رنا جهت واگذاری از طریق بورس مشخص خواهد شد.

واگذاری ۵درصد از سهام شرکت‌های بیمه به مدیران واجد شرایط، واگذاری سهام ترجیحی به کارگران و کارکنان شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و گل‌گهر، دستورالعمل اجرایی احراز اهلیت مدیریتی در واگذاری سهام به مشتریان استراتژیک و پیشنهاد تقسیط ثمن معامله سهام عدالت برای مشمولان دهک‌های سوم الی ششم از دیگر مواردی است که در جلسه آتی هیات واگذاری مورد بررسی و تصویب قرار خواهند گرفت.