سنا- رییس شورای رقابت گفت: شورای رقابت بررسی وضعیت عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌هایی که در جریان اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ در بورس عرضه شده‌اند، را بررسی می‌‌کند. جمشید پژویان اضافه کرد: برای رسیدن به نتیجه‌های روشن که هم به بهتر شدن روند عرضه‌های اولیه کمک کند و هم رونق بورس را سبب شود از کارشناسان و مسوولان سازمان خصوصی‌سازی در جلسات دعوت می‌کنیم.

وی به بررسی واگذاری بلوک مخابرات اشاره کرد و افزود: همزمان با برگزاری اولین جلسه شورای رقابت، نظر کمیته‌های تخصصی شورا درباره معامله بلوکی مخابرات مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در مورد زمان قطعی برای اعلام نظر شورا در مورد مخابرات گفت: حساسیت‌های بالایی که واگذاری سهام بلوکی مخابرات ایجاد کرده نیاز به بررسی خیلی دقیق و کارشناسی دارد، بنابراین لازم است شورا زمان کافی برای اعلام نظر بی‌طرفانه داشته باشد.

رییس شورای رقابت توجه ویژه به خصوصی‌سازی را جزء سرفصل‌های اصلی این شورا دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا با قراردادهای غیرمنصفانه و انحصارگونه که ممکن است در روند واگذاری سهام شرکت‌های دولتی منعقد شوند، برخورد کنیم تا فضا برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.