سنا- سامانه کدال به منظور به‌روز رسانی با ویرایش تازه و همراه با امکانات امضای دیجیتال، به طور موقت قطع و با ویرایش و امکانات تازه برقرار خواهد شد.

رییس اداره نظارت برناشران بورسی سازمان بورس طی اطلاعیه خطاب به شرکت‌های پذیرفته شده اعلام کرد: به‌منظور به روزرسانی سامانه کدال با ویرایش تازه و همراه با امکانات امضای دیجیتال، این سامانه از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه دوم دی ماه قطع و پس از امضای اطلاعات قبلی ارسالی توسط سیستم، دوباره سامانه از روز سه‌شنبه هشتم دی ماه با ویرایش و امکانات تازه برقرار خواهدشد.

امیر حمزه مالمیر افزود: از کلیه شرکت‌هایی که با سامانه کدال در حال فعالیت هستند و ضرورت ارسال اطلاعات دارند، درخواست می‌شود که حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دوم دی ماه اطلاعات خود را از طریق سامانه کدال ارسال کنند.

وی تاکید کرد: ضروری است تا اطلاع ثانوی، شرکت‌ها علاوه ‌بر ارائه اطلاعات با امضای دیجیتال و از طریق سامانه مذکور، اطلاعات خود را به صورت مکتوب و امضا ‌شده به سازمان ارائه کنند.

در عین حال به اطلاعاتی که تنها به صورت مکتوب ارائه ‌شده باشند و از طریق سامانه ارسال نشده باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.وی اظهار داشت: در مدت توقف سامانه، سرمایه‌گذاران محترم می‌توانند اطلاعات شرکت‌ها را از طریق نشانی www.ircodal.ir مشاهده و دریافت کنند.

وی بابیان اینکه تنها شرکت‌هایی که توکن مربوط به خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ هشتم دی ماه به سامانه متصل و اطلاعات ارسال کنند، اعلام کرد: ضروری است شرکت‌هایی که توکن خود را تاکنون دریافت نکرده‌اند با مدارک موردنظر به سازمان مراجعه و توکن خود را دریافت کنند.همچنین شرکت‌هایی که تاکنون درخواست صدور توکن را به سازمان ارائه نکرده‌اند یا به تازگی نسبت به ارائه درخواست اقدام کرده‌ و توکن برای آنها صادر نشده است، ضروری است مطابق فرم‌های پیوست اقدام کنند.