فرید هلالات
قیمت سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران در محدوده ۲۸۵‌تومان به سبب برخورد به مقاومت قدرتمند ۸/۲۶۱‌درصد فیبوناچی و تشکیل کندل مرد آویزان با اشباع بازار خرید مواجه شده است.

از سوی دیگر نوسانات قیمت به الگوی سر و شانه سقف بسیار شبیه است. شکسته شدن 226‌تومان رو به پایین در حکم شکسته شدن محدوده متراکمی از حمایت‌ها است. به عنوان مثال، شکسته شدن 226‌تومان رو به پایین در حکم شکسته شدن خط گردن الگوی سر و شانه سقف، حفره قیمت و خط حمایت چنگال اندروز است.
افزایش سطح تقاضا در محدوده ۲۱۳‌تومان می‌تواند به سبب برخورد قیمت به ۲/۳۸درصد فیبوناچی میان مدت و خط اول بادبزن فیبوناچی به وقوع بپیوندد، اما در نهایت هدف سر و شانه سقف محقق نشده باقی می‌ماند. بنابراین این احتمال وجود دارد که حمایت قیمت در ۲۱۳‌تومان در محدوده ۲۲۶‌تومان با عرضه‌های قدرتمندی مواجه شده و افت قیمت تا ۲۰۵‌تومان یا حتی تست شدن مرز روانی ۲۰۰‌تومان در دستور کار بازار قرار بگیرد.
لازم به ذکر است که نام بردن از سطوح حمایتی مقاومتی به معنی لزوم تحقق آنها نیست و درضمن تعیین محدوده‌ای به عنوان هدف به معنی سیگنالی برای خرید در آن محدوده نیست بلکه باید شرایط سیگنال در آن محدوده ایجاد شود تا بتوان تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. چنانچه به هر دلیلی 200‌تومان رو به پایین شکسته شود، سطوح 191‌تومان و 170‌تومان حمایت‌های قدرتمندی تلقی می‌شوند.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.