گروه بورس- شرایط عرضه عمده ۶ شرکت بورسی اعلام شد. بر این اساس در معاملات امروز بلوک‌های پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان، صنایع آذرآب و در معاملات روز دوشنبه ۲۳ آذر ماه سهام سه شرکت سیمان هرمزگان، سیمان خاش و سرمایه‌گذاری بوعلی به صورت عمده از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی شرکت بورس، مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن امروز در نظر دارد ۳۲/۱درصد از سهام شرکت پتروشیمی اراک را به صورت یکجا و نقد در قیمت پایه هر سهم مبلغ سه‌هزار ریال به فروش برساند. در این عرضه تعداد ۱۵‌میلیون و ۹۲۳هزار و ۶۲۱سهم «شاراک» از سوی کارگزاری بانک مسکن در بازار اول فروخته می‌‌شود. دیگر عرضه عمده امروز مربوط به بلوک ۰۵۳/۱درصدی پتروشیمی اصفهان است. بر این اساس تعداد سه‌میلیون و ۱۵۸هزار و ۱۳۱سهم پتروشیمی اصفهان به صورت یکجا و نقد از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن به قیمت پایه هر سهم سه‌هزار ریال در بازار اول عرضه خواهد شد. همچنین عرضه ۲۱/۳درصدی صنایع آذرآب نیز از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن انجام می‌‌شود.

قیمت پایه هر سهم آذرآب در معامله عمده امروز دوهزار ریال تعیین شده است و این عرضه به صورت یکجا و نقد در بازار دوم صورت می‌‌گیرد.

این در حالی است که مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن در معاملات روز دوشنبه بلوک‌های ۹۹/۲درصدی سیمان هرمزگان، ۶۴/۱درصدی سیمان خاش و ۹۷/۴درصدی سرمایه‌گذاری بوعلی را در بازار دوم از طریق کارگزاری بانک مسکن به صورت یکجا و نقد عرضه خواهد کرد.

مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن اعلام کرده است تعداد سهام قابل عرضه سیمان هرمزگان ۸میلیون و ۱۲۴هزار و ۶۸سهم در قیمت پایه هر سهم ۱۰هزار و ۵۰۰ریال است.

همچنین فروش دومیلیون و ۵۶هزار و ۶۶۱سهم سیمان خاش در قیمت پایه هر سهم ۵۵۰۰ریال نیز دیگر عرضه عمده بلوکی معاملات فردا خواهد بود.

شایان ذکر است در عرضه ۳۹میلیون و ۷۹۹هزار و ۵۰۲سهمی سرمایه‌گذاری بوعلی، قیمت پایه هر سهم مبلغ یک‌هزار ریال تعیین شده است.