گروه بورس- پس از آنکه سه ماه پیش ایرج اکبریه که به مرد خصوصی‌سازی وزارت صنایع مشهور است، درخواست بازنشستگی کرد، خبرهای رسیده از موافقت وزیر صنایع با این درخواست حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ما، گفته می‌شود، وزیر صنایع و معادن با درخواست اکبریه برای بازنشستگی موافقت کرده، اما در ظاهر از وی خواسته شده که به صورت غیر موظف در هیات مدیره بانک صنعت ومعدن و هیات عامل ایمیدرو حضور داشته باشد.

این خبرهای غیررسمی حاکی از آن است، که اکبریه کارمند رسمی سازمان تامین اجتماعی است، حکم بازنشستگی خود را به زودی از این سازمان دریافت می‌‌کند و از ابتدای بهمن ماه جای خود را در معاونت مالی و اقتصادی ایمیدرو به فرد دیگری خواهد داد.

اکبریه که بیش از ۳۵سال در مجموعه‌های صنعتی، اقتصادی و معدنی کشور فعال بوده و در حال حاضر سمت‌های متعددی شامل معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو، عضو هیات عامل ایمیدرو، عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن، مسوول خصوصی‌سازی وزارت صنایع، مسوول کمیته شرکت‌های بحران‌زده وزارت صنایع، مشاور وزیر صنایع در امور واگذاری و نمایندگی وزیر در مجامع شرکت‌های تابعه وزارت صنایع را بر عهده دارد، از این پس تنها در دو سمت خود یعنی عضویت در هیات عامل ایمیدرو و بانک صنعت و معدن به صورت غیرموظف حضور دارد.

مشکلات جسمی و نزدیک شدن به سن بازنشستگی از جمله دلایل خداحافظی اکبریه از وزارت صنایع عنوان شده است.

او سه ماه پیش در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد از درخواست بازنشستگی خود خبر داده بود، درخواستی که ظاهرا وزیر صنایع ابتدا با آن موافقت نکرده بود، چرا که بسیاری از فعالان بخش صنعت و معدن با توانایی‌های اکبریه به ویژه در اداره مجامع شرکت‌ها و همچنین نحوه ورود شفاف نخستین شرکت‌های اصل چهل‌وچهاری به بورس آشنا هستند، به طوری که وی در سال ۸۵ توانست به عنوان مسوول خصوصی‌سازی وزارت صنایع در مدت زمان کوتاهی شرکت‌هایی همچون ملی صنایع مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و فولاد خراسان را با شفافیت قابل‌قبولی وارد بورس تهران نماید.

گمانه‌زنی‌ها در مورد سمت جدید اکبریه حاکی از آن است که او قصد دارد به تدریس در دانشگاه ادامه داده و همچنین به عنوان مشاور در یکی از مجموعه‌های معدنی کشور مشغول به کار شود. در ظاهر این مجموعه بزرگ معدنی هلدینگ خاورمیانه است که از اکبریه برای حضور در سمت مشاور دعوت به عمل آورده است.