گروه بورس- معاون سازمان خصوصی‌سازی از تعیین تکلیف قیمت گذاری و واگذاری بورسی و غیربورسی ۳۰ شرکت از جمله شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، سرمایه‌گذاری رنا و بانک‌های ملت و تجارت در جلسه امروز هیات واگذاری خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با فارس‌،‌ ضمن اشاره به برگزاری جلسه امروز هیات واگذاری با حضور وزیر اقتصاد اظهار داشت: در این جلسه درباره واگذاری، رد دیون و قیمت‌گذاری بورسی و غیربورسی ۳۰ شرکت دولتی و حاضر در بورس تصمیم‌گیری می‌‌شود. همچنین قیمت واگذاری بلوکی شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، سرمایه‌گذاری رنا و بانک‌های ملت و تجارت بررسی می‌‌شود.

همچنین وزیر نیرو از واگذاری هلدینگی سهام ۱۰ نیروگاه دولتی به ارزش تقریبی ۶ میلیارد دلار خبر داد.

مجید نامجو در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: تمامی اسناد، مدارک و مقدمات واگذاری این هلدینگ نیروگاهی فراهم شده و مستندات آن به سازمان خصوصی سازی ارائه شده است و این سازمان باید یک زمانی را برای عرضه مزایده‌ای سهام هلدینگ که شامل سهام ۱۰ نیروگاه برق است، اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه از فعالیت‌های بخش خصوصی در بخش‌های مختلف صنعت آب و برق استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: به طور تقریبی ارزش این هلدینگ نیروگاهی حدود شش میلیارد دلار (۶ هزار میلیارد تومان) برآورد می‌شود.