فرید هلالات
در شرایط فعلی قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر حمایت ۲۳۰ تومان و مقاومت ۲۴۲ تومان را در پیش روی دارد. چنانچه ۲۴۲ تومان رو به بالا شکسته شود، قیمت به قله قبلی در محدوده ۲۵۸ تومان بازخواهد گشت. شکسته شدن ۲۵۸ تومان رو به بالا به معنی پایان موج C الیوت و آغاز موج اول صعودی است. بنابراین با شکسته شدن ۲۵۸ تومان اولین هدف در محدوده ۲۹۰ - ۲۸۴ قرار خواهد داشت.

اما در صورت شکسته شدن 230 تومان رو به پایین، حمایت‌های پیش روی فروشندگان سهام شرکت عبارتند از:
۲۲۱ - ۲۱۵ تومان در محدوده باند حمایتی ۸/۱۶۱ - ۲/۱۳۸ درصد فیبوناچی، ۲۰۲ - ۱۹۷ تومان در محدوده تصحیح ۲۰۰ درصد. حفره تاریخی قیمت با شکسته شدن ۲۳۰ تومان ممکن است پیووت کف در موج C در محدوده ۲۲۱ - ۲۱۵ تومان تشکیل شود که در این صورت آغاز موج اول صعودی مورد انتظار است. با این همه شکسته شدن ۲۱۵ تومان می‌تواند به افت بیشتر تا ۲۰۲ - ۱۹۷ تومان منجر شود؛ اما بر اساس قواعد امواج الیوت موج C به زیر حفره موج چهارم نفوذ نمی‌کند.
عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی نزدیک به مرز حمایتی 30 و در محدوده حفره قبلی خود است. این در حالی است که بر اساس هیستوگرام‌های MACD می‌توان واگرایی مثبت به نشانه اشباع بازار فروشندگی را دریافت کرد. بر این اساس احتمال اینکه RSI به زیر 30 وارد نشود وجود دارد. بر اساس آنچه گفته شد احتمالا قیمت در کف یا در محدوده کف قرار دارد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.