گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس روز گذشته را نیز مطابق روزهای اخیر در شرایط منفی سپری کرد و سیر نزولی در این بازار همچنان حکمفرما بود.

روز گذشته حجم و ارزش کل معاملات این بازار همچنان با کاهش مواجه شد، به طوری که ارزش کل معاملات OTC با 50‌درصد کاهش نسبت به معاملات روز سه‌شنبه به رقم 22‌میلیون و 500‌هزار تومان رسید.
در این روز تنها سه شرکت مرجان‌کار، بیمه دی و کویرتایر شاهد معامله سهام خود بودند که این سه شرکت نیز افت قیمت سهام را تجربه کردند.
بر این اساس هر سهم «ودی» با 52/4درصد کاهش به رقم یک‌هزار و 372‌ریال رسید. همچنین «پکویر» و «کمرجان» هر کدام به ترتیب 92/0‌درصد و 76/1‌درصد کاهش را تجربه کردند.
روز گذشته گواهی سپرده بانک کشاورزی و بانک اقتصاد نوین معامله‌ای در فرابورس نداشتند و مابقی شرکت‌های معامله شده نیز ارزش زیادی را به خود اختصاص ندادند.
روز چهارشنبه تعدد 126هزار و 200 سهم «ودی» به ارزش بیش از 17میلیون تومان در بازار دادوستد شد.
همچنین ارزش معاملات «پکویر» در این بازار به حدود دومیلیون تومان بود.
روز گذشته سهام مرجان‌کار با افت قیمت یاد شده به دو رقم 4‌هزار و 739‌ریال و با معامله 7‌هزار سهم ارزشی معادل 33‌میلیارد ریال را به خود اختصاص داد.
طی معاملات دیروز سهام این شرکت تا ۵‌درصد منفی نیز میان سهامداران دادوستد شد.
شایان ذکر است پیش‌بینی درآمد هر سهم «کمرجان» برای سال مالی 89 پس از 18 روز تاخیر سرانجام روز گذشته به بازار ارائه شد. این در حالی است که گزارش مزبور تنها بر سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت و اثری از این اطلاعیه در سایت رسمی بازار فرابورس وجود نداشت!
یادآور می‌‌شود در معاملات روز سه‌شنبه شرکت گوهر زمین اقدام به خرید یک‌هزار سهم مرجان‌کار در بازار OTC کرد. از سوی دیگر در این روز شرکت سرمایه‌گذاری سعدی ۵۲‌هزار و ۳۰۰سهم دیگر از سهام «ودی» را خریداری کرد و به پرتفوی خود افزود.
اعلام پیش‌بینی سود سال 89 «کمرجان»
همچنین شرکت مرجان‌کار پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۹ با سرمایه ۲۰‌میلیارد ریال، به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۱۷۵‌ریال اعلام کرده است.
به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «کمرجان» پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی قبل را به طور خالص مبلغ یک‌هزار و 67‌ریال اعلام کرده بود. همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی 89 «کمرجان» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 16‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 15‌درصد افزایش، سود عملیاتی 14‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 10درصد افزایش نشان می‌‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را اعلام نکرده است.
از سوی دیگر پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال جدید شرکت مبلغ ۵میلیارد ریال (معادل ۲۱‌درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۲۵۰ریال) در نظر گرفته شده است که جزئیات آن اعلام نشده است.
بر اساس اطلاعات ارسالی، مرجان کار طرح افزایش سرمایه به مبلغ 40میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد.