فارس- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: این سازمان در صورت همکاری وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای ارائه آمار و اطلاعات دقیق و جامع کارگران، آماده تعیین تکلیف سهام عدالت کارگران ظرف مدت یک ماه است، ولی تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. غلامرضا کردزنگنه با اشاره به واگذاری سهام عدالت به کارگران، اظهار داشت: تاکنون سهام تعداد زیادی از کارگران پرداخت شده است. وی ادامه داد: به طور کلی سازمان خصوصی‌سازی با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در حال مذاکره برای اخذ آمار و اطلاعات کارگران برای واگذاری سهام عدالت است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که طی دو ماه اخیر اقدامات مناسبی در خصوص شناسایی و وضعیت کارگران با وزارت کار صورت گرفته است، گفت: با این وجود تاکنون آماری به سازمان برای در دستور کار قرار گرفتن واگذاری سهام عدالت به کارگران صورت نگرفته است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات واگذاری سهام عدالت به کارگران، در دسترس نبودن آمار و اطلاعات دقیق کارگران برای سازمان خصوصی‌سازی است و معلوم نیست تاکنون چه تعداد از کارگران سهام دریافت کرده و چه تعداد باقی مانده‌اند. به گفته کردزنگنه، سازمانی که بتواند آمار درستی در مورد وضعیت کارگران به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کند وجود نداشته و این موضوعات از سازمان تامین اجتماعی خواسته شده است. وی در مورد سهام عدالت واگذار شده به کارگران تصریح کرد: در حال حاضر روستاییان و کشاورزان، افراد مشمول کمیته امداد و بهزیستی که در برخی موارد کارگر فصلی هستند، سهام عدالت دریافت کرده‌اند. رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان کرد: کارگران خدماتی و پیمان‌کاری در ارتباط با ارگان‌‌های دولتی نیز تاکنون سهام عدالت گرفته‌اند. کردزنگنه با اشاره به این که کارگران شرکت‌های دولتی مانند ذوب آهن و مس کرمان سهام ترجیحی دریافت‌ کرده‌اند، گفت: این سهام نسبت به سهام عدالت شرایط و ویژگی‌های بهتری برای کارگران دارد. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت شناسایی و آمار و اطلاعات جامعی از کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شود، این سازمان با تطابق آمارهای موجود در مورد سهام واگذار شده به کارگران، ظرف مدت یک ماه تکلیف نحوه واگذاری سهام عدالت کارگران را تعیین می‌کند. کردزنگنه در مورد واگذاری سهام عدالت به کارگران فاقد بیمه تصریح کرد: شناسایی افرادی که هیچ‌گونه اطلاعاتی از آنها در سازمان‌ها و نهادهای بیمه‌ای وجود ندارد، بسیار مشکل است که نیاز به سیستم خود اظهاری دارد و البته تعداد آنها اندک است.