فارس- مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اقدام بانک اصناف برای اعلام شماره حساب و تامین سرمایه اولیه ۲۰۰‌میلیارد‌تومانی از صنوف کشور بدون اخذ مجوز از سازمان بورس غیرقانونی است.

بهروز زارع در رابطه با تاسیس و پذیره‌نویسی بانک ۲۰۰‌میلیارد‌تومانی اصناف اظهار داشت: تاکنون برای پذیره‌نویسی بانک اصناف مجوزی از سازمان بورس واوراق بهادار صادر نشده است، بنابراین در صورتی که چنین رویدادی رخ دهد خلاف قانون بوده و پیگیری‌های قانونی از جمله توقف پذیره‌نویسی به عمل خواهد آمد. وی افزود: براساس قوانین و آیین نامه‌های موجود، هر نوع پذیره‌نویسی از سوی هر نهادی باید با اخذ مجوز از سازمان بورس باشد، در غیر این صورت، مشمول مفاد فصل ۶ قانون بازار اوراق بهادار می‌شود.

این در حالی است که حسن رادمرد رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی اعلام کرده، مجوز افتتاح حساب جاری برای بانک اصناف دریافت شده و برای ابلاغ آن برای سراسر کشور اقدامات لازم در حال پیگیری است. وی اظهار داشته برای راه‌اندازی بانک اصناف باید حداقل سرمایه ۲۰۰‌میلیارد‌تومانی وجود داشته باشد، لذا با توجه به جمعیت اصناف کشور فکر می‌کنیم اگر هر واحد صنفی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار‌تومان به این حساب واریز کند این مبلغ تامین شود.

براساس این گزارش،‌ حال با توجه به لزوم اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، مسوولان راه‌اندازی بانک اصناف باید ابتدا نسبت به طی مراحل قانونی اقدام کنند.