گروه بورس- شرکت ایران گچ پیش‌بینی سود سال جدید را اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس واوراق بهادار، «کایگچ» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به دهم دی ماه 89، با سرمایه 15‌میلیارد ریالی به طور خالص مبلغ 204‌ریال در نظر گرفته است.

همچنین شرکت میزان فروش خود را برای سال جدید مبلغ 66‌میلیارد و 705‌میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که این مبلغ نسبت به پیش‌بینی سال قبل با 18‌درصد رشد مواجه شده است. شرکت دلیل این تغییر را پیش‌بینی افزایش مقدار و مبلغ فروش به کناف ایران در نظر گرفته است.
همچنین به دلیل پیش‌بینی افزایش سنگ گچ و کرایه‌های حمل، حقوق و دستمزد کارکنان شرکت، بهای تمام شده کالای فروش رفته در سال ۸۹ معادل رقم ۵۵‌میلیارد و ۷۳۸‌میلیون ریال پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «کایگچ» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۹‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۰‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶‌درصد افزایش نشان می‌‌دهد که شرکت عمده دلیل این تغییرات را افزایش فروش اعلام کرده است.
همچنین شرکت طرح تعویض مشعل‌های کوره‌ها با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ 7‌میلیارد‌ریال را در دست اجرا دارد که با انجام هزینه‌ای به مبلغ 4‌میلیارد و 750‌میلیون‌ریال تاکنون 68‌درصد پیشرفت کار داشته که پیش‌بینی می‌‌شود این طرح در پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
شایان ذکر است هیات‌مدیره «کایگچ» در نظر دارد ۲۵‌درصد از سود خالص امسال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.