گروه بورس- هدیه لطفی: ارزش کل معاملات روز گذشته بازار فرابورس با 205‌درصد رشد نسبت به معاملات روز سه‌شنبه به رقم یک‌میلیارد و 862‌میلیون ریال رسید که حدود 94‌درصد از این رقم در اختیار ارزش معاملات بیمه دی قرار داشت.

روز گذشته سهام بیمه دی با 63‌صدم‌درصد رشد قیمت، یک‌هزار و 428ریال در بازار معامله شد و در مجموع با معامله یک‌میلیون و 221هزار سهم این شرکت، ارزشی معادل یک‌میلیارد و745‌میلیون ریال روانه بازار شد. همچنین نماد یاد شده به عنوان پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد.
از سوی دیگر بازار OTC روز گذشته شاهد معامله سهام مرجان‌کار و کویرتایر بود و گواهی‌های سپرده معامله‌ای در این بازار نداشتند.
در این روز «پکویر» و «کمرجان» به ترتیب شاهد رشد و افت قیمت سهام خود بودند، به طوری که هر سهم «پکویر» با 16/4درصد افزایش به قیمت یک‌هزار و 995 ریال رسید. همچنین هر سهم «کمرجان» 19صدم‌‌درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و در نرخ 4هزار و 690‌ریال معامله شد. اما با وجود این افت و خیز، دو شرکت مزبور در مجموع روز متعادلی را سپری کردند. بر این اساس در این بازار تعداد 15‌هزار سهم کویرتایر معامله شد و ارزش ناشی از این معاملات به رقم 29‌میلیون و 325‌هزار ریال رسید. از سوی دیگر «کمرجان» با معامله بیش از 18‌هزار سهم، ارزشی معادل 87‌میلیارد و 959‌ریال کسب کرد.
شایان ذکر است در معاملات روز سه‌شنبه، شرکت گوهرزمین با خرید ۱۰‌هزار سهم دیگر از مرجان کار، درصد سهام خود را به ۸/۱‌درصد افزایش داد. همچنین در این روز شرکت دانایان پارس اقدام به خرید ۲۶۴‌هزار و ۷۲۰سهم از سهام بیمه دی کرده است که با احتساب این معامله درصد سهام این شرکت در «ودی» به ۲/۱‌درصد رسیده است. از سوی دیگر ۵۰۰ فقره گواهی سپرده بانک کشاورزی که روز سه‌شنبه در بازار OTC معامله شد، توسط کارگزاری بانک کشاورزی فروخته شده بود که سهامداران آن را خریداری کردند.
یادآور می‌‌شود بازار فرابورس همچنان در انتظار ارائه پیش‌بینی سود سال جدید شرکت مرجان‌کار و کویر تایر به سر می‌‌برد.