فرید هلالات
در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت حفاری شمال این طور عنوان شد که به سبب تشکیل الگوی کنج پهن شونده صعودی در نمودار قیمت، انتظار داریم قیمت تا محدوده ۳۰۰‌تومان رشد کند.

در پی بازگشایی اخیر در محدوده هدف کلاسیک مذکور، کندل دوجی پایه بلند خارج از باند بالایی بولینگر و در محدوده هیجانی 8/261‌درصد فیبوناچی ایجاد شده است.
بر اساس آنچه گفته شد محدوده ۳۱۰ - ۳۰۰‌تومان مقاومت قدرتمندی است که شکسته شدن آن با احتمال ضعیفی همراه است. بر اساس قواعد باند‌های بولینگر، با خروج قیمت از باند بالایی، قیمت ناپایدار شده و برای کسب پایداری بیشتر به میانگین میانی باز می‌‌شود؛ چراکه باند‌های بولینگر، محدوده‌ای است که قیمت به لحاظ آماری می‌تواند در آن نوسان کند. حمایت‌های پیش روی فروشندگان سهام شرکت عبارتند از: ۲۸۰‌تومان، ۲۶۶‌تومان، ۲۵۵‌تومان و ۲۴۵‌تومان. در این میان محدوده ۲۸۰‌تومان ممکن است با حمایت‌هایی همراه باشد اما بالاخره شکسته خواهد شد؛ چراکه در این محدوده پتانسیل فروشندگی سهام شرکت به خوبی تخلیه نمی‌شود.
محدوده 266‌تومان ممکن است به تست شدن 255‌تومان نیز بینجامد. در این محدوده افزایش سطح تقاضا می‌تواند به تشکیل موج صعودی منجر شود که برای بررسی قدرت احتمالی آن موج باید بیشتر صبر کرد، اما قطعا هر برگشتی با مقاومت قدرتمند 310 - 300‌تومان مواجه است. محدوده 245‌تومان نیز حمایت مناسبی است؛ چراکه تراکم بالایی از حمایت‌ها در این محدوده مشاهده می‌شود و در صورت افت قیمت تا 245‌تومان، محدوده 260‌تومان می‌تواند ماهیت مقاومتی به خود بگیرد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM