گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر ماه 89 را با سرمایه دوهزار و 900میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ 226ریال اعلام کرده است.
به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ونیکی» سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را برای سال ۸۹ مبلغ ۶۶۸میلیارد و ۷۳۳میلیون ریال اعلام کرده است که این مبلغ نسبت به پیش‌بینی سال قبل با ۲۱درصد رشد مواجه شده است.

شرکت دلیل این تغییر را پیش‌بینی تقسیم سود بر اساس نظر کارشناسی و اعلام تقسیم سودآوری شرکت‌های سرمایه‌پذیر عنوان کرده است.
همچنین به دلیل افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، سود عملیاتی شرکت در سال جدید با ۲۰درصد افزایش نسبت به سال قبل در رقم ۶۸۱میلیارد و ۲۴۱میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
از سوی دیگر به دلیل خرید اقساطی از خصوصی‌سازی بابت سهام ملی مس و بانک ملت، هزینه‌‌های مالی شرکت 53درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «ونیکی» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۹درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
همچنین هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم 10درصد از سود خالص سال مالی 89 را به مجمع عمومی عادی پیشنهاد کند.
شایان ذکر است پیش‌بینی ارائه شده توسط شرکت در خصوص سود نقدی شرکت‌های سرمایه‌پذیر با مبلغ‌های اعلام شده توسط آن شرکت به سازمان بورس و اوراق بهادار در برخی موارد تفاوت دارد.
بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری ملی ایران طرح‌های توسعه ایجاد مدول دو احیا به ظرفیت 800هزار تن و توسعه واحد فولادسازی با ظرفیت 720هزار تن بیلت را در دست اجرا دارد. شرکت تاکنون برای طرح توسعه اول 851میلیارد ریال به همراه 32میلیون و 783هزار یورو هزینه کرده است که این طرح 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در زمستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
از سوی دیگر هزینه سرمایه‌گذاری شرکت برای طرح توسعه واحد فولادسازی مبلغ دوهزار و ۴۹میلیارد ریال برآورد شده است که تاکنون برای این طرح ۱۱۲میلیارد ریال به همراه ۴میلیون و ۳۸۸هزار یورو هزینه شده و تاریخ بهره‌برداری از آن سال ۹۰ در نظر گرفته شده است.