گروه بورس- مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به دلایل تاخیر در پذیرش شرکت‌های بیمه دانا و آسیا در بورس، از عرضه سهام شرکت ملی حفاری در اوایل سال آینده خبر داد. دکتر حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با موج دلیل طولانی شدن فرآیند پذیرش دو شرکت یاد شده را تنها رعایت قوانین و مقررات پذیرش دانست و تاکید کرد: «شرکت بورس خواستار ارائه اطلاعات داوطلبانه از بیمه‌های دانا و آسیا نیست و اطلاعات درخواستی تنها در چارچوب مقررات پذیرش شرکت‌ها در بورس است.»

وی در اشاره به افشای داوطلبانه شرکت‌ها در بورس، اظهار داشت: درصورتی که افشای داوطلبانه اطلاعات از سوی شرکت‌ها که در دستورالعمل پذیرش شرکت‌ها نیز دیده نشده است، بدون اثر‌گذاری در بازار منجر به تاخیر در پذیرش و ورود شرکت‌ها به بورس شود، شرکت بورس از دریافت این اطلاعات صرف نظر می‌کند.

وی با اشاره به ورود بیمه البرز به بورس، یاد آور شد: در ورود بیمه البرز به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای، تلاش کردیم تا با تشکیل میز صنعت بیمه تمام اطلاعات مورد نیاز از این صنعت به بازار ارائه شود، بنابراین درخصوص بیمه البرز نیاز بود که اطلاعاتی بیش از اطلاعات مورد نیاز در دستورالعمل پذیرش در بازار افشا شود تا به واسطه آن، صنعت بیمه به صورت کامل در بازار شناخته شود.

به گفته قالیباف، نتیجه تشکیل میز صنعت بیمه، برگزاری یک دوره آموزشی و ارائه جزوه‌های آموزشی در نحوه تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای بود که اطلاعات مربوط به تجزیه وتحلیل صورت‌های مالی، ضمیمه امید نامه بیمه البرز شد.

مدیر عامل شرکت بورس در مورد دو شرکت بیمه آسیا و دانا اظهار داشت: این شرکت‌ها باید در مورد بندهایی که سازمان حسابرسی در صورت‌های مالی آنها آورده، توضیح دهند.

وی درخصوص ورود شرکت‌های بیمه‌ای به فرابورس، تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات پذیرش کار سختی نیست و این شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات مورد نیاز بورس را ارائه دهند.

عرضه ملی حفاری در سال آینده

وی همچنین در خصوص واگذاری شرکت ملی حفاری در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: از آنجا که امور مربوط به پذیرش این شرکت تا پایان سال طول خواهد کشید، پیش‌بینی می‌شود سهام آن در ابتدای سال آینده در بازار سرمایه عرضه شود.