گروه بورس- شرکت هپکو در ۶ ماه نخست سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ مبلغ ۲۵۱ریال زیان برای هر سهم محقق ساخت. بنا به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «تپکو» پیش‌بینی سود هر سهم خود را با سرمایه ۳۹۷میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال مبلغ ۳۲ریال به طور خالص اعلام کرده است.

این در حالی است که شرکت هپکو پیش‌بینی سود هر سهم را در پایان تیر ماه ۸۸ مبلغ ۳۱۹ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش تعداد فروش، تغییر در ترکیب فروش محصولات، افزایش هزینه‌های مالی و هزینه‌های تسعیر ارز و کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی جاری «تپکو» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش حدود ۱۳درصد افزایش، قیمت تمام شده کالای فروش رفته حدود ۱۵درصد افزایش، سود عملیاتی حدود ۳۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات حدود ۲درصد افزایش داشته است.

بنا به این گزارش هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۳۲ریال از سود سال مالی ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند که شرکت در اطلاعیه قبلی اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۳۱۹ریال از سود سال مالی جاری را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

از سوی دیگر پیش‌بینی تلفیقی امسال شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش حدود ۱۸درصد افزایش، بهای تمام شده حدود ۲۵درصد افزایش، سود عملیاتی حدود ۲۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات حدود ۹۶درصد (۲۹۶ریال به ازای هر سهم) کاهش نشان می‌‌دهد.