گروه بورس- شرکت سایپا طی عملکرد ۶ ماهه امسال با وجود افزایش درآمد حاصل از فروش معادل ۱۵درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را محقق کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سایپا تا پایان شهریور ماه با افزایش ۶درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به مبلغ ۲۰هزار و ۲۳۹میلیارد و ۲۹۳میلیون ریال درآمد حاصل از فروش رسید که این مبلغ ۴۵درصد بودجه «خساپا» را پوشش داده است. این در حالی است که شرکت سایپا درآمد هر سهم امسال را با ۱۰هزار و ۴۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۷۴ریال پیش‌بینی کرده و تا پایان تابستان ۱۵درصد آن را محقق کرده است.

سایپا تغییرات طی دوره را به علت افزایش تیراژ تولید و فروش نسبت به بودجه مصوب از ۵۳۴هزار دستگاه به ۵۹۰هزار و ۱۰دستگاه دانسته است. در همین حال پیش‌بینی عملکرد امسال سایپا در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۱۴درصد افزایش فروش، ۱۳درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۱۴درصد افزایش سود عملیاتی و ۴درصد کاهش سود پس از کسر مالیات نشان می‌‌دهد.

شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱۰هزار و ۴۰۰میلیارد ریال به ۱۲هزارمیلیارد ریال افزایش دهد.

همچنین پیش‌بینی تقسیم سود امسال سایپا مبلغ ۵۳۹ریال اعلام شده است.

از سوی دیگر مطابق نامه مورخ بهمن ۸۷ سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مبنی بر عدم افشای سود عملکرد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه و وابسته مبلغ ۱۸۰۰میلیارد ریال درآمد مذکور در گزارش سود (زیان) شش ماهه شرکت سایپا درج نشده است. با احتساب رقم مذکور، سود هر سهم سایپا طی دوره ۶ ماهه معادل ۲۷۱ریال خواهد بود.