گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۹ با سرمایه یک‌هزار و ۵۰۰میلیارد ریالی را به طور خالص مبلغ ۳۵۲ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «ثمسکن» سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را برای سال جدید به طور خالص مبلغ ۵۶۲میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است، که این رقم نسبت به پیش‌بینی سال قبل با ۲۲درصد افزایش مواجه شده است. شرکت دلیل این تغییر را مربوط به سود حاصل از افزایش عملکرد فروش شرکت‌های تابعه عنوان کرده است.

همچنین به دلیل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، هزینه‌های عمومی اداری و تشکیلاتی «ثمسکن» با ۱۷درصد افزایش نسبت به سال قبل، در رقم ۳۸میلیارد و ۶۸۲میلیون ریال پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه شرکت در سال ۸۹ معادل رقم ۵میلیارد و ۱۲۲میلیون ریال اعلام شده است که این رقم به دلیل افزایش درآمدهای متفرقه و سود حاصل از فروش اوراق ممتاز با ۸۱درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه شده است. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «ثمسکن» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب جمع درآمدها دو درصد افزایش، هزینه‌های عملیاتی ۱۷درصد افزایش، سود عملیاتی و سود خالص هر کدام یک‌درصد افزایش نشان می‌‌دهند. همچنین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال ۸۸ «ثمسکن» در اطلاعیه قبلی به طور خالص مبلغ ۳۴۷ریال اعلام شده است که به رغم عدم تغییر این پیش‌بینی در اطلاعات ارسالی اخیر، جزئیات آن تغییر یافته است.

شرکت دلایل این تغییر را کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها به رغم افزایش سیاست تقسیم سود در شرکت‌های تابعه عنوان کرده که دلیل این اتفاق را عدم تحقق فروش برخی از پروژه‌ها به علت رکود حاکم بر بازار مسکن و افزایش سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ناشی از فروش یکی از پروژه‌های شرکت اصلی در نظر گرفته است.

شایان ذکر است پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی ۸۹ «ثمسکن» در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد تلفیقی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۵درصد افزایش، بهای تمام شده ۷۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۴درصد افزایش و سود ویژه تلفیقی ۳۱درصد افزایش نشان می‌‌دهد. شرکت دلایل این تغییرات را افزایش فروش ناشی از گسترش فروش و اجرای پروژه‌های دارای زمان کوتاه ساخت، افزایش هزینه‌های ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های مالی ناشی از افزایش سقف تسهیلات قابل دریافت برای پروژه‌های جدید اعلام کرده است.