گروه بورس- شرکت کنتورسازی پیش‌بینی سود هر سهم امسال را 318ریال افزایش داد.

بنا به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «آکنتور» پیش‌بینی سود هر سهم خود را با 105میلیارد ریال سرمایه مبلغ 2هزار و 104ریال به طور خالص اعلام کرده است که توانست در دوره 6 ماهه نخست سال 997ریال از این پیش‌بینی را پوشش دهد.
از سوی دیگر شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را در سیزدهم مرداد ماه مبلغ یک‌هزار و ۷۸۶ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش نرخ فروش برخی از محصولات، تغییر سبد تولید محصولات، تغییر در ساختار تولید کنتور اوان، تغییر نرخ ارز، اصلاح موجودی اول دوره و اجرای طرح تعویض عنوان کرده است.
«آکنتور» پیش‌بینی عملکرد سال مالی جاری در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش 119درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 143درصد افزایش، سود عملیاتی 112درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 99درصد افزایش داشته است. بنا به این گزارش شرکت اعلام کرده است هیات مدیره در نظر دارد مبلغ 500ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی 88 پیشنهاد کند که شرکت در تاریخ سیزدهم مرداد ماه امسال پیشنهاد هیات‌مدیره را تقسیم مبلغ 895ریال به ازای هر سهم اعلام کرده بود. این در حالی است که سازمان بورس در گزارش خود تاکید کرده است که کنتورسازی با عواملی مانند انحصاری بودن خریدار محصولات شرکت، مطالبات قابل توجه از مجموعه وزارت نیرو، تغییر تکنولوژی و نوع محصولات شرکت و احتمال ورود رقبای جدید مواجه است.