گروه بورس- شرکت فیبر ایران در دوره 6 ماهه نخست سال توانست 32درصد از پیش‌بینی سود هر سهم سال جاری را محقق سازد.

به گزارش سازمان بورس واوراق بهادار، «چفیبر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 88 را با 15میلیارد و 600میلیون ریال سرمایه، به طورخالص مبلغ 295ریال اعلام کرده است که شرکت تا پایان شهریور ماه سال جاری توانست 95ریال (معادل 32درصد) از این رقم را پوشش دهد.
همچنین پیش‌بینی عملکرد امسال «چفیبر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶درصد کاهش نشان می‌‌دهدکه شرکت دلایل این تغییرات را اعلام نکرده است. از سوی دیگر خالص درآمدهای متفرقه شرکت برای سال مالی ۸۸ مبلغ ۳۳۰میلیون ریال پیش‌بینی شده است که این رقم به طور عمده شامل فروش دارایی‌های ثابت و سایر درآمدها است.
همچنین فیبر ایران در نظر دارد پس از دریافت تاییدیه‌های لازم و مجوز سازمان بورس، مبلغ 13میلیارد و 500میلیون ریال از محل اندوخته توسعه و تکمیل را به سرمایه خود منتقل کند.
شایان ذکر است که هیات‌مدیره شرکت تصمیم دارد مبلغ ۴میلیارد و ۶۰۲میلیون ریال (مبلغ ۲۹۵ریال خالص برای هر سهم) از سود عملکرد سال مالی ۸۸ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.