فارس- مدیر عامل شرکت بورس نتایج جلسه روز یکشنبه هیات پذیرش اوراق بهادار را در خصوص دو شرکت بیمه آسیا و دانا را اعلام کرد و پذیرش این دو شرکت مشمول صدر اصل۴۴ را منوط به گزارش‌های سازمان حسابرسی دانست.

حسن قالیباف اصل با اشاره به جلسه روز یکشنبه هیات پذیرش دو شرکت بیمه مشمول اصل۴۴ آسیا و دانا اظهار داشت: پذیرش بیمه آسیا مشکل خاصی نداشت، اما با توجه به بند گزارش حسابرسی این شرکت در خصوص لزوم محاسبه ذخایر فنی و روشن شدن سرمایه‌گذاری، مقرر شده نظر تکمیلی سازمان حسابرسی در‌این‌باره دریافت شود. وی ادامه داد: بعد از دریافت این نظر، موضوع پذیرش بیمه آسیا در جلسه آتی هیات پذیرش بررسی می‌شود. سخنگوی شرکت بورس در رابطه با پذیرش بیمه دانا نیز توضیح داد: این شرکت باید ضمن اصلاح بودجه ۸۸ و ارائه آن، نسبت به استعلام مالیات برآورد و ذخیره لازم در مورد مطالبات مشکوک‌الوصل و همچنین ارائه آخرین وضعیت چند قطعه زمین اقدام کند.

قالیباف اصل خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام زیان بیمه دانا در سال ۸۵، باید۱۱ میلیارد‌تومان مالیات پرداخت می‌شد که در این باره سازمان حسابرسی باید گزارش مربوطه را ارائه کند. وی گفت: با دریافت گزارش‌های لازم از سازمان حسابرسی می‌توان نسبت به بررسی مجدد پذیرش این دو شرکت اقدام کرد.

در همین رابطه عضو هیات عامل سازمان حسابرسی گفت: گزارش تکمیلی سازمان حسابرسی در خصوص بیمه آسیا امروز تهیه و به شرکت بورس ارائه می‌شود. موسی بزرگ اصل در مورد لزوم تهیه و ارائه گزارش تکمیلی سازمان حسابرسی برای بیمه آسیا اظهار داشت: روز دوشنبه اطلاعات مورد نیاز از شرکت بیمه آسیا دریافت شد و در حال بررسی و تهیه گزارش مربوطه هستیم. وی ادامه داد: گزارش تکمیلی مربوط به ذخایر فنی و سرمایه‌گذاری‌های این شرکت است که به احتمال بسیار زیاد روز دوشنبه تهیه و به شرکت بورس ارسال می‌شود.