حسین یوسفی
با نزدیک شدن روند قیمتی سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران در این مقطع زمانی با سطح مقاومت ۱۱۲۳‌ریال، ۶/۲۳‌درصد فیبونانچی و برخورد با کانال خطوط مساوی، برگشت روند و اصلاح قیمتی برای سهم اتفاق افتاده است.

هر چند که اندیکاتور MFI روند صعودی داشته و حجم معاملات در یک هفته گذشته با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده ولی قوی بودن این سطح مانع از ادامه روند افزایشی سهم شده و فشار عرضه‌ها را برای سهم بوجود آورده است. اندیکاتور RSI نیز روند برگشتی داشته که این خود نشان از ادامه اصلاح قیمت سهم است.
با ادامه روند کاهشی، قیمت ۱۰۰۰‌ریال اولین سطح حمایتی است که سهم با آن برخورد خواهد کرد و در صورت فشار بیشتر عرضه‌ها، قیمت ۹۴۹‌ریال سطح حمایت بعدی سهم است. لازم به ذکر است قیمت ۹۴۹‌ریال سطح حمایت میان مدت و قوی سهم است که با کانال خطوط مساوی هم دیگر را قطع کرده و این امر نشان‌دهنده اهمیت این سطح حمایت است. پیش‌بینی می‌شود که این عرضه‌ها و فشار فروش باعث گذر از ۱۰۰۰‌ریال شود و ریزش قیمتی سهم تا محدوده حمایتی ۹۴۹‌ریال را به وجود آورد. لازم به توضیح است با بررسی میان مدتی سهم متوجه می‌شویم که این سطح قبلا سطح مقاومت قوی برای سهم بوده و روند قیمتی در برخورد با این سطح واکنش سرمایه‌گذاران را منجر شده است. عبور از این سطح هفته گذشته رخ داده و باعث شده تا این سطح به سطح حمایت تبدیل شود.
سطوح حمایتی و بازدارنده پیش روی سهم در صورت ریزش قیمتی به ترتیب 1000، 949 و 659‌ریال هستند.
در صورت رشد قیمت سهم سطوح مقاومتی پیش‌رو، قیمت‌های ۱۱۲۳، ۱۲۷۶ و ۱۵۲۳‌ریال هستند که می‌تواند موجب به وجود آمدن عرضه‌های حجم دار بر روی نماد شود.
www.Hamfekran.com