مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار از رسیدگی به ۲۳۷ فقره گزارش تخلفاتی در نیمه نخست امسال خبر داد. به گزارش سنا، «پرویز شیری‌زاده» با اعلام این مطلب افزود: کمیته رسیدگی به تخلفات در مجموع ۶۴ رای را برای ناشران بورسی و غیربورسی، کارگزاران بورس اوراق بهادار و کالای ایران در شش ماه نخست سال ۸۸ صادر کرد.

ناشران بورسی و غیربورسی

مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس گفت: کمیته رسیدگی به تخلفات در نیمه نخست امسال ۲۶ جلسه را برای رسیدگی به تخلفات ناشران بورسی و غیربورسی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها در سال گذشته مطرح و در سال ۸۸ مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: تعداد ۶۰ پرونده در نیمه نخست امسال رسیدگی شد و هم اکنون نیز ۶ پرونده در دست بررسی کارشناسان این مدیریت است. شیری‌زاده تصریح کرد: کمیته رسیدگی به تخلفات در نیمه نخست امسال ۲۶ رای صادر کرده که دو پرونده در مرحله تجدید نظر است.

کارگزاران بورس اوراق بهادار

مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس اظهار داشت: کمیته رسیدگی به تخلفات ۳۱ جلسه برای رسیدگی به تخلفات کارگزارن بورس اوراق بهادار در نیمه نخست امسال برگزار کرد.

وی گفت: در جلسات ۱۶۴ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و در حال حاضر نیز ۱۰ پرونده در حال بررسی است. شیری زاده افزود: کمیته رسیدگی به تخلفات ۳۷ رای برای کارگزاران بورس اوراق بهادار در نیمه نخست سال ۸۸ صادر کرد که ۷ پرونده در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

کارگزاران بورس کالای ایران

مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس گفت: کمیته فوق ۵ جلسه نیز برای تخلفات کارگزاران بورس کالای ایران دراین مدت برگزار کرد که در آن ۱۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت. وی ادامه داد: کمیته رسیدگی به تخلفات، ۹ رای برای کارگزاران کالای ایران صادر کرد که هیچ یک از آنان درخواست تجدید نظر خود را به سازمان بورس ارسال نکردند تا آرای آنها در بازار اجرا شود.

شکایات مردمی

مدیر پیگیری امور تخلفات سازمان بورس اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۱۰۳۳ شکایت مردمی از ناشران بورسی و کارگزاران به این سازمان ارسال شده است. شیری زاده با بیان اینکه تعداد ۶۳۲ شکایت مکتوب و غیرمکتوب از ناشران بورسی در نیمه نخست سال ۸۸ به سازمان بورس ارسال شده است، گفت: تعداد ۱۹۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و هم‌اکنون ۷۱ پرونده در دست بررسی است. وی تعداد شکایات مردمی از شرکت‌های کارگزاری را ۴۰۱ شکایت اعلام کرد و افزود: ۵۰ پرونده در کمیته رسیدگی به تخلفات مورد رسیدگی قرار گرفته است.