حسین یوسفی
با نگاهی به روند بلند مدت سهام شرکت دارو‌سازی سبحان، افت و خیزهای قابل تاملی در روند قیمت سهم شرکت مشاهده می‌شود.

از جمله نکات مهم قابل بحث می‌توان به خروج از الگوی رنج سهم که بیشتر از یک سال است در آن قرار گرفته، اشاره کرد. از شهریور ماه سال 1387 این سومین بار است که روند قیمتی سهم از سطح مقاومت 3402‌ریال رد شده ولی موفق به ادامه روند افزیشی به‌صورت قطعی نشده و اصلاح روند قیمت برای سهم رقم خورده است.
گذر ناموفق از محدوده قیمتی ۳۴۰۲‌ریال و برگشت قیمتی در گذشته باعث شده تا سرمایه‌گذاران تکنیکال نسبت به ورود سهم در این مقطع بررسی بیشتری داشته باشند.
بررسی اندیکاتور RSI گویای رشد RSI به سمت محدوده خریدهای هیجانی است، اندیکاتور MACD هنوز سیگنال خروج از سهم را صادر نکرده است؛ هر چند که بررسی بر روی روند شاخصMFI با اینکه کاهش داشته ولی همچنان حجم بالای ورود پول به سهم را به ما نشان می‌دهد (حجم بالای معاملات نیز نشانگر این موضوع می‌باشد) بررسی‌ها نشان از انتظارات بالای سرمایه‌گذاران نسبت به سهم را دارد.
سطوح حمایتی سهم به ترتیب ۳۴۰۲‌ریال (مقاومت بلند مدت که به حمایت تبدیل شده)، ۳۳۳۵، ۳۱۹۶، ۳۰۸۳ و ۲۹۷۰‌ریال (حمایت‌های مشخص شده در بررسی کوتاه‌مدت سهم) هستند.
در صورت رشد قیمت سهم سطوح مقاومتی پیش رو، قیمت‌های 3554، 3647، 3892، 4195‌ریال هستند که می‌تواند موجب به وجود آمدن عرضه‌های حجم‌دار بر روی نماد شود.
در مجموع ادامه روند افزایشی، مستلزم افزایش حجم معاملات و رشد شاخص‌های فوق است که به نظر می‌رسد در یک بازه میان‌مدت با توجه به اینکه سهم دارو‌سازی سبحان از ریسک کم برخوردار است، این اتفاق رخ دهد.
www.Hamfekran.com