در پی انتشار خبری با تیتر مدیرعامل «آکنتور ابراز امیدواری کرد: دستیابی کنتورسازی به سود ۳۰۰تومانی» در صفحه یازده روزنامه روز دوشنبه گذشته، روابط عمومی شرکت کنتورسازی ایران با ارسال توضیحاتی آورده است:

احتراما به استحضار می‌‌رساند، درگزارش منتشر شده از کنفرانس خبری مدیرعامل شرکت کنتورسازی ایران (سهامی عام) در آن روزنامه وزین اندکی سهل‌انگاری و بی‌دقتی در انعکاس خبر به چشم می‌‌خورد. حضرتعالی مستحضر هستید که اخبار مربوط به حوزه بازار سرمایه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده، فلذا دقت مضاعفی را در نقل اخبار می‌‌طلبد که در غیر این صورت بازار سرمایه دستخوش آسیب‌های ناخواسته‌ای گردیده، فعالان این حوزه متحمل زیان‌های غیرقابل جبران شده و همچنین به اعتماد مخاطبان لطمه جدی وارد می‌‌شود.

با توجه به این مقدمه لازم دیدیم توضیح کوتاهی را به استحضار خواندگان محترم آن روزنامه و سهامداران گرامی این شرکت برسانیم.

در کنفرانس خبری یاد شده خبرنگار محترم آن روزنامه از شایعه اعلام EPSا ۳۰۰۰ریالی این شرکت پرسید که معاونت محترم مالی اداری شرکت در پاسخ گفت: از EPSا ۱۷۶۰ ریالی شرکت در ۶ ماه (اول سال) ۹۹۷ ریال محقق شد که در نهایت پیش‌‌بینی شرکت با ۸/۱۷درصد تعدیل مثبت مواجه شده و به ۲۱۰۴ریال افزایش یافت و شایعات مذکور واقعیت نداشته و کنتورسازی به عنوان یک شرکت بورسی شفاف هر گونه تغییرات در بودجه خود را از طریق بورس اعلام خواهد کرد. (به نقل از گزارش دنیای اقتصاد).

در ادامه کنفرانس خبری، خبرنگار محترم روزنامه دنیای اقتصاد، مجددا درباره شایعه پیش گفته از مدیرعامل محترم شرکت پرسید که مدیرعامل شرکت در پاسخ با ذکر این مقدمه که «البته ما به دنبال ایجاد سود بیشتر برای همه سهامداران هستیم و نه تنها EPSا ۳۰۰تومانی که از EPSا ۵۰۰تومانی هم خوشحال خواهیم شد و امیدواریم بتوانیم آن را حاصل کنیم» مجددا توضیحات معاونت محترم مالی اداری درباره EPS سال جاری را تکرار کردند.

در گزارش روزنامه دنیای اقتصاد در پاسخ به سوال یاد شده، بخشی از توضیحات قائم‌مقام محترم شرکت درباره طرح‌های توسعه‌ای به نقل از مدیرعامل ارائه شده و در ادامه اضافه شده است که «این اتفاق (تحقق EPSبالاتر) در گرو بهره‌برداری از این پروژه‌ها (طرح توسعه) است.» لازم به ذکر است از گزارش‌‌های هیچ یک از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها از کنفرانس خبری مدیران شرکت کنتورسازی به هیچ وجه اعلام تحقق EPSا ۳۰۰۰ریالی برای سال جاری مستفاد نمی‌شود و همانگونه که ملاحظه می‌‌فرمایید، حتی از متن گزارش روزنامه دنیای اقتصاد نیز چنین برداشتی حاصل نمی‌شود؛ با این وجود برای این گزارش تیتر: «دستیابی کنتورسازی ایران به سود ۳۰۰تومانی» انتخاب شده است. البته در تیتر از «ابراز امیدواری» مدیرعامل محترم شرکت کنتورسازی ایران خبر داده شده؛ اما واضح است که چنین تیتری چه معنایی را القا می‌‌کند.در پایان ضمن آرزوی توفیق برای دست‌اندر کاران آن رسانه وزین، امیدواریم آن روزنامه پرمخاطب باحساسیت افزون‌تر در انتقال خبر، به شفافیت بیشتر بازار کمک کرده و در این راستا تعامل بیشتری را با شرکت‌ها، خصوصا شرکت‌هایی که آن روزنامه را به عنوان امین خود در انتشار اخبار برگزیده‌اند مبذول دارد.